Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygg problem, skrur seg av etter 5sekunder, så skrur seg på igjen, men får ikke bilde.


Anbefalte innlegg

Nybygg problem, skrur seg av etter 5sekunder, så skrur seg på igjen, men får ikke bilde. Hovedkort,skjermkort osv lyser. Skjermen er bare svart, det står ikke ''No Signal'' som det bruker å stå vis det er hw failure.

 

Har sålangt prøvd:

 

Skifte plass på ram brikker

Skifte plass på Skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du SSD?

Prøv å koble denne til en annen S-ATA kontakt på hovedkortet :)

evt. ta den helt ut, så ser du om du kommer deg inn i BIOS/UEFI.

 

Har ikke SSD, men hdden er koblet til SATA6G-E1 porten på hovedkortet. Skal prøve å hive den over på SATA3G.

 

Har socket 1155 asus hovedkort, med i5 2500k prossesor

 

Hvilket hovedkort? Z68-brikkesett?

 

Stemmer

Lenke til kommentar

Ville tatt av kjøler på CPU, løftet ut CPU'en, og tatt en inspeksjon på sokkelen med lupe. Første gangen jeg monterte en i7 fikk jeg en feil på kontaktfjærene i sokkelen. Den vanligste feilen som oppstår der er manglende kontakt mot minnebuss, men det avhenger av hvilke pinner som evt. er uten kontakt. Bare et forslag, kan være helt andre ting.

Lenke til kommentar

Ah! Denne var jeg borti nylig da jeg bygde selv. Problemet mitt var at minnet ikke var satt skikkelig i. Altså feilet maskinen på selvtesten og shuttet ned FØR bildet kom på. Det var en lampe på MB som indikerte minnefeil. Nappet ut minnet og trykket det tilbake, og VIPS! Ser du har sjaltet om på minnet, så kanskje ikke dette er ditt problem, men symptonene du beskriver var akkurat som hos meg. Jeg har ASUS Sabertooth P67 hovedkort dog..

Kortet hadde dessuten en funksjon for å prøve forskjellige minnekonfigurasjoner også.. Manualen til MB foreslo dette først, men det var altså minnet som ikke sto skikkelig i rett og slett.

Endret av ludolf
Lenke til kommentar

Ah! Denne var jeg borti nylig da jeg bygde selv. Problemet mitt var at minnet ikke var satt skikkelig i. Altså feilet maskinen på selvtesten og shuttet ned FØR bildet kom på. Det var en lampe på MB som indikerte minnefeil. Nappet ut minnet og trykket det tilbake, og VIPS! Ser du har sjaltet om på minnet, så kanskje ikke dette er ditt problem, men symptonene du beskriver var akkurat som hos meg. Jeg har ASUS Sabertooth P67 hovedkort dog..

Kortet hadde dessuten en funksjon for å prøve forskjellige minnekonfigurasjoner også.. Manualen til MB foreslo dette først, men det var altså minnet som ikke sto skikkelig i rett og slett.

 

Dette er faktisk veldig sannsynelig når du sier det! Skal prøve det idag å se :) Takk får svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...