Gå til innhold

Ny mobil, men med spesifikt krav.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en SE Xperia mini som må byttes ut snart. Den synger på sitt siste vers.

Det jeg trenger er en smartphone med lette knapper. Litt vanskelig å forklare,

men feks. knappen en må trykke for å gå ut av hvilemodus må være lett å trykke

inn. SE Xperia Mini bruker venstre frontknapp, den er ok. HTC Desire HD bruker

en knapp på toppen, umulig for meg å nå...

Egentlig er det best med så få fysiske knapper som mulig. Jeg har tittet på div.

modeller, men få tester sier hvordan man aktiverer telefonen fra hvilemodus.

 

Noen råd fra kjennere av mobiler?

Tenkte selv på Galaxi S2...

 

Hid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener selv at s2 begynner å bli litt gammel nå,men fremdeles en av de beste mobilene (spesifikasjonsmessigt) på markedet :) ØNsker du å prøve noe mer "nytt", kunne vell galaxy note, sensation xe/xl eller galaxy nexus vert et alternativ.

 

Du kunne jo også prøve ut det "nye", flotte oset Windows Phone. Her kan du få flotte moddeler som luia 710, 800 og htc titan. Nydelig os,men kanskje litt låst, lite apps, og ikke den hjemmeskjerm opplevelsen som du får hos android ;) Men nydelig OS!!! :D

Lenke til kommentar

Men hvordan aktiverer du de fra hvilemodus? Knapp på toppen som Desire HD eller

på fronten under skjermen?

 

PÅ Samsung aktiverer du dem til hvilemodus ved en knapp på siden ;) Fra hvilemodus kan du bruke den på siden, eller den store firkanten på fremsiden ;) Litt mer usikker på nokia g htc :/

Lenke til kommentar

Men hvordan aktiverer du de fra hvilemodus? Knapp på toppen som Desire HD eller

på fronten under skjermen?

 

PÅ Samsung aktiverer du dem til hvilemodus ved en knapp på siden ;) Fra hvilemodus kan du bruke den på siden, eller den store firkanten på fremsiden ;) Litt mer usikker på nokia g htc :/

Om jeg kan bruke knappen på fremsiden er den en kandidat. Takk!

 

 

Hvis du vil ha lett opplåselig har du Nokia n9. Dobbel-tap på skjermen :) .

 

Nokia med Windows Phone vellles av en knapp på siden av kroppen, du ser den om du googler lumia på bildesøk :) .

Dobbeltapp ville vært perfekt. Skal sjekke den ut. Takk!

 

 

Nå mangler det bare å få de lagd i bambus. :)

 

Hid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nær sagt alle nye touchtelefoner med fysisk knapp under skjermen kan låses opp ved å trykke på den. Er du i tvil søker du opp den aktuelle telefonen på Youtube for å sjekke.

 

Jeg har gått fra Galaxy SII til Nokia N9 som også er nevnt her. Som en ren telefon liker jeg N9 en hel del bedre, i tillegg har den bedre batteritid. Mtp. ditt spesifikke krav vil begge disse oppfylle dette.

Er det andre ting du ønsker når du først kjøper en ny telefon, eller vil den først og fremst bli brukt nettopp som en telefon?

Endret av ferrek
Lenke til kommentar

Nær sagt alle nye touchtelefoner med fysisk knapp under skjermen kan låses opp ved å trykke på den. Er du i tvil søker du opp den aktuelle telefonen på Youtube for å sjekke.

 

Jeg har gått fra Galaxy SII til Nokia N9 som også er nevnt her. Som en ren telefon liker jeg N9 en hel del bedre, i tillegg har den bedre batteritid. Mtp. ditt spesifikke krav vil begge disse oppfylle dette.

Er det andre ting du ønsker når du først kjøper en ny telefon, eller vil den først og fremst bli brukt nettopp som en telefon?

Den vil mest bli brukt til underholdning som film, musikk, surfing, apps etc. mens jeg venter

på div. venterom eller overnattinger... Jeg har som sagt tilgang til HTC Desire HD og den er umulig for meg å starte ifra hvilemodus. Knappen sitter på toppen, nær hodetelefoningangen.

Titter på Galaxy S 2, Galaxy Note, HTC Titan og Nokia N9. Blir en av de, om S 2 blir valgt venter jeg til S 3. Den skal vist være lettere.

 

Tusen takk for mye info!

Lenke til kommentar

Uenig i det, men det er smak og behag.

 

Den kommentaren vil jeg gi deg litt creds for. I den siste tiden har jeg fått med meg at en slik kommentar som jeg ga ville utløst et inferno blant "fanboysa" og ville kommet med den ene påstanden etter den andre som motbevise min påstand. Ganske hyggelig å få et slik enkelt svar uten å komme med noe "forsvar".

 

Uansett, kan du begrunne hvorfor du mener N9 er et godt alternativ ?

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Så en test hvor de påstår mobilen ikke kan spille av Xvid/divX (noe den kan) og som i tillegg er av PR 1.0 av mobilen (PR 1.2 kommer straks) uten å benytte seg av utviklermiljøet (som er en stor del av Maemo/MeegoHarmattan) mener du er en grunn til at N9 ikke er et godt alternativ?

 

Som å si at en crackheads review av første Androidmobilen med første versjon av Android er grunn til å holde seg unna Galaxy Note.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...