Gå til innhold

game savene borte


slimer

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Gutten hjemme spiller disse skylanders.

Han har kommet langt, men når han skulle starte igår så var savene hans borte.

først tenkte jeg at profilen var feil men desverre.

 

Husker at dette skjedde en gang tidligere men da var det helt i tarten og var ikke så nøye. Men nå han han kommmet til ca 50% av spillet og er veldig kjedelig.

 

Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan forsøke?

 

Kan si at det er en 250gb slim versjon han har. Original selvsagt.

 

TAkker for alle forslag.

Endret av slimer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste spill ber deg om å velge en lagringsenhet (harddisk/USB-stick) for å lagre savefilene på starten av et spill. Han kan da ha som enkelt som å ha ignorert dette valget, og dermed ikke valgt en lagringsenhet og dermed ikke fått sava noen ganger. Eller så har han valgt feil lagringsenhet slik at konsollen ikke finner hans savefiler på denne lagringsenheten. Kanskje han spilte da han IKKE var pålogga på en profil, for da får man ikke lagra. I verste fall er det verdens verste game bug som sletta filene.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Han, og jeg iblandt også har spilt spillet over 4-5 uker.

Og det har savet fint i løpet av de ukene. Men nå er de borte.

Dermed mulighetene for at han ikek valgte riktig profil, eller lagringsenhet stemmer nok ikke. Eventuelt da bare for fremgangen for siste gang han spilte.

 

Og det hele er borte nå.

 

Når det gjelder avslutting av spillet så er det nok slik at spillomgangen blir gjerne avsluttet ved å bare slå av maskinen, dvs ikke gå ut av spillet.

Han gjør det gjerne etter å ha kjøpt oppgraderinger i butikken der, noe som også trigger autosave i spillet.

 

Dumt, for nå blir det å spille på nytt.

 

leste et sted at en kan hente ut/kopiere over savefilene til minnepenn?

Kan kanskje se noe som ligner skylanders hvis jeg sjekker minnepinnen på PC-en etterpå eventuelt?

Endret av slimer
Lenke til kommentar

Fikk han noen sinne en beskjed om at savefilene var korrupt?

 

Har du sjekka om det er noen Skylanders-savefiler på konsollen? Altså via dashboardet. For hvis du finner ut at du faktisk har dem da, og du ser et utropstegn der det skal være "logoen" for spillet, så betyr det at savefilene er korrupte.

Lenke til kommentar

Fikk han noen sinne en beskjed om at savefilene var korrupt?

 

Har du sjekka om det er noen Skylanders-savefiler på konsollen? Altså via dashboardet. For hvis du finner ut at du faktisk har dem da, og du ser et utropstegn der det skal være "logoen" for spillet, så betyr det at savefilene er korrupte.

Det var ingenting synlig på dashbordet slik du bekriver det ihverfall.

 

 

Han har startet å spilel på nytt så det kan være overskrevet eventuelt.

Har kommet nokså langt i helgen så får jeg kanskje istedet kopiere savene til minnepinne regelmeessig istedet for å unngå dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...