Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Burde jeg begynne med kaffe?


Anbefalte innlegg

Hei hå, jeg er en 20 år gammel student og de neste 5 årene kommer til å bli studie intensive.

Jeg har altid klart meg uten Kaffe til daglig, men i det siste har jeg merket at jeg aldri klarer å gjøre noe som helst når jeg kommer hjem fra skolen.

Hjernen er bare sløv og på basis av min fremtid må jeg gjøre noe med det snart.

Jeg syns bare det passer seg å prøve, muligens "avkaffinere" meg om 5 år.

 

Hva syns dere?

Jeg trenger en solid pickmeup, ikke søren om jeg skal drikke energidrikker eller iskaffe fra tine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke koffein vil gi noen varig god effekt. Selv er jeg helt avhengig av det for å våkne og fungere ordentlig (dessuten får jeg abstinenser i form av skallebank), men det er vel mest fordi jeg nettopp er avhengig. Hvis du ikke er vant til det vil du nok merke god effekt av en espresso. Men så blir du desto trøttere når effekten går ut.

Lenke til kommentar

Nei, du trenger et ordentlig kosthold. Jeg antar at du som alle andre spiser Grandiosa, nudler og slik drittmat, og da ender du opp uten energi.

 

Få i deg kvalitetsmat, og mye mat. Mange spiser for lite også, og er underernærte.

 

Fyfy, nå må du ikke felle oss alle over en kam.

Har ikke spist Pizza på over en måned, brus drikker jeg heller ikke.

Til frokost spiste jeg 4 skiver grovbrød med grapefruktjuice vedsiden.

 

Mitt problem er at når jeg kommer hjem fra skolen er jeg sliten, i hodet, jeg står jo opp halv 6, det blir mange timer med hjernestimulering....

Jeg trenger en pickmeup for å presse inn 1 til 2 timers arbeid når jeg kommer hjem, nå er kaffe svaret?

Om jeg velger å gå en tur forsvinner mer tid, den varme lufta hjemme gjør meg doven 10 minutter etterpå uansett.

Lenke til kommentar