Gå til innhold

Microsoft går ut mot plug-ins


Anbefalte innlegg

Eneste positive jeg har fått ut av Silverlight er TV2 Sumo Sport sin egen applikasjon til Windows og OS X så jeg slipper å navigere inn på de håpløse TV2 Sumo sidene hver gang jeg skal se en fotballkamp på en av maskinene. Snasent hvordan jeg kan dra og endre på størrelsen på hvert enkelt element i applikasjonen også, men det er vell det eneste positive jeg har erfart med Silverlight.

 

Er jo støtt og stadig hvor samtlige Chrome tabs krasjer / reloader på grunn av Silverlight plugin på en av tabsene går dunken, og det er ofte jeg opplever at Silverlight fungerer utrolig ustabilt med andre nettlesere enn Internet Explorer (ironisk nok) og den innebygde kvalitetsreguleringa til Microsoft er ofte helt på jordet så selv om jeg sitter på 25mbit så hopper den ut og inn av HD-modus på grunn av "manglende båndbredde".

 

Under OS X så virker Silverlight dårligere optimalisert enn Flash Player og garanterer bøttevis med varme og høyt ressursforbruk som går utover batterilevetiden og ytelsen til maskinen selv ved 480P video.

 

 

Så Adobe Flash er ikke på noen måte den eneste synderen der ute, men oppleves nok som den helt klart største ettersom det er så utrolig utbredt og du finner det på nesten enhver nettside, mens Silverlight finner du jo bare på et fåtall av nettsider. Jeg er dog veldig spent på hva som skjer med antallet webbaserte spill, for der finnes det mye i Adobe Flash og det generelle inntrykket mitt er at det ikke vil fungere like bra under HTML5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke sikker på om microsofts makt over internett er så stor som de liker å tro, men jeg tror nok at plugins vil være med oss i en god del år enda. I enkelte tilfeller tror jeg ikke det finnes noe alternativ.

Det er nok ikke bare meg som er hekta på et flash-spill...

Og java må jeg jo ha for å kunne spille minecraft :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...