Gå til innhold

Beste låt av Iron Maiden?


crazylazyboy

Beste låt?  

45 stemmer

  1. 1. Hvilken låt av Iron Maiden liker du best?

    • Run to the hills
      8
    • Iron Maiden
      4
    • 2 minutes to midnight
      6
    • Killers
      3
    • The number of the beast
      9
    • Children of the damned
      3
    • Powerslave
      6
    • Aces high
      10
    • Wasted years
      4
    • Rime of the ancient mariner
      11
    • Phantom of the opera
      6
    • Fear of the dark
      14
    • Can I play with madness
      7
    • Afraid to shoot strangers
      2
    • Wratchild
      3
    • The trooper
      7
    • The evil that men do
      5
    • Hallowed by thy name
      10
    • The wicker man
      4
    • Blood brothers
      6
    • Brave new world
      6
    • Transylvania
      4
    • Andre?
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele 7th son er god. Litt undervurdert pga tekstene var veldig spirituelle og rare.

 

Misforstår jeg nå, eller mener du faktisk at Seventh Son of a Seventh Son er undervurdert? Høres rart ut. Er jo den som nesten alltid blir trukket frem som bandets desidert beste plate (av folk som faktisk har hørt platene, og ikke bare noen låter her og noen låter der). Det er ingen annen Iron Maiden plate jeg har hørt i nærheten like mye prat om de siste ti årene.

Lenke til kommentar

Magasiner latterliggjør den ofte for å ha 8 sanger istedet for 7, eller at "can i play with madness" er en kalkunlåt. Selv om ingen andre mener det :p Det er en av mine favorittsanger også.

Og tekstene endret seg jo veldig fra krig/historie til innvendig søk og spirituelle ting.

 

Og noen mener de kan "høre" at Bruce begynte å bli lei av Maiden og sang dårligere. Det syns jeg heller ikke. Den har også en av deres beste "long epic"-låter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Can I Play With Madness blir jo slaktet av alt og alle utenom Iron Maiden fanboysa som digger alt kun fordi det er Iron Maiden. Er ingen fan av plata selv, men den passer jo overhodet ikke inn på skiva i det hele tatt. På toppen av det er den rævdårlig.

 

Men Seventh Son of a Seventh Son blir alltid sett på sopm bandets beste album der jeg sjekker, med unntak av et fåtall som liker Iron Maiden og Killers best.

Lenke til kommentar

Beste låt av Iron Maiden.. humhumhum. Var blodfan av Maiden før jeg begynte å høre på Hip-Hop og har alle studioplatene deres.

 

Må si at Hallowed Be Thy Name er en helt utrolig låt, men det er jo Infinite Dreams, Rime of the Ancient Mariner og Alexander the Great også, og mange flere.

 

Kanskje Hallowed Be Thy Name eller Infinite Dreams. The Prophecy er også kul, pga Bruce's enormt fantastiske stemme på den låta.

Lenke til kommentar

Av de som er nevnt på listen, så er Aces High, The Trooper og Powerslave mine favoritter. Men liker også veldig godt Flight of Icarius.

 

Men må jeg velge kun èn, så tror jeg at jeg går for The Trooper. Den er så utrolig tight, intens og gjennomført. Ingen løse tråder, ingen svake punkter. Bare fantastisk fra begynnelse til slutt.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Aldri vært noen stor Maiden fan, kommer nok helle aldri til å bli det heller, men Hallowed by thy name er en grom låt ut av en annen verden. Men jeg foretrekker Machine Head sin versjon av låta for å være ærlig :)

 

 

Likte den å, likte at ikke den lyse opera stemmen til bruce var der, siden den har begynnt å irritere meg litt i lengden... Men digger den låta uansett tror jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...