Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] kåseri vg1 haster!


Anbefalte innlegg

hei jeg må skrive et kåseri om "min framtid" problemet er at jeg ikke er særlig god når det kommer til å skrive tekster sånn sett. Jeg får ofte skrivesperre men kommer jg først igang gårsa dt greit. Saken er at jeg ikke er særlig glad i framføringer og jeg har litt problemer med å være morsom der oppe liksom . vis dere skjønner , men til oppgaven ettersom jg er norsk-pakistaner . Kjenner jg til at mange ungdommer

enten man er pakkiz,inder,etnisk norsk eller noe annen.

 

 

Ikke alle men mange ungdommer føler presset fra foreldrene.

Om at de må velge prestisje yrker som advokat,ingeniør,lege osv. bare fordi at det liksom gir status. Jeg har ikke erfaringer md dt selv. Men jg syntes at foreldre gjerne kan gi råd osv... når man spør men det fins grenser . Det er først og fremst barnet selv som skal velge noe han/hun har interesse for . Ikke foreldrene . Det fins viktigere ting enn status her i livet. Uansett jeg tenkte jeg kunne skrive litt om det og gjøre det morsomt men er usikker på hvordan. Kom gjerne md forslag og råd . ps. sorry jg skriver fra mobilen så det ble litt rot. :-)

Endret av sara15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var litt vanskelig å forstå poenget ditt. Det eneste jeg kan råde deg til, når det kommer til skrivesperre - er at du bare fortsetter å skrive absolutt alt du har i hodet der og da. Samme om det handler om sex, vennskap, den digge norsklæreren din, tåpelige reklameplakater med særskriving etc. Når du har skrevet slik i fem min, ser du over teksten igjen, og luker ut gode poenger/tanker.

 

Råder deg ellers til å skrive rent bokmål/nynorsk når du skriver på debattforum - forkortinger som dt -jg etc er ikke så veldig ønskelig hos de fleste brukerne her inne. Forkortinger gjør bare teksten vanskeligere å forstå =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...