Gå til innhold

er det best at vifta suger eller blåser på min alpha pal 804


pekka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er noen god ide å snu vifta slik at den suger. Luftstrømmen på trykksiden er retningsbestemt, dvs at når vifta står riktig, blåses lufta hele veien langs ribba, ned til bunnen før den går ut til sidene. På sugesiden er luftstrømmen IKKE retningsbestemt. dvs at vifta henter lufta fra alle kanter, dermed vil ikke all lufta passere langs hele lengden på ribba.

Den eneste måten å hente noe videre kjøling av en slik løsning må være å tette igjen øverst mellom ribbene slik at all lufta må suges inn i bånn. (for å få kjøling langs hele ribba og ikke bare i toppen)

 

 

 

_________________

Aopen HQ45 (midi)

Aopen AK77ProA

XP 1800

CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz)

Apacer DDR 256Mb

Samsung 60Gb

Samsung RW

MSI GF2MX400(64mb)

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-02-08 15:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 15:25, [email protected] skrev:

Jeg tror ikke det er noen god ide å snu vifta slik at den suger. Luftstrømmen på trykksiden er retningsbestemt, dvs at når vifta står riktig, blåses lufta hele veien langs ribba, ned til bunnen før den går ut til sidene. På sugesiden er luftstrømmen IKKE retningsbestemt. dvs at vifta henter lufta fra alle kanter, dermed vil ikke all lufta passere langs hele lengden på ribba.

Den eneste måten å hente noe videre kjøling av en slik løsning må være å tette igjen øverst mellom ribbene slik at all lufta må suges inn i bånn. (for å få kjøling langs hele ribba og ikke bare i toppen)


 

Husk at Alphan har en kappe rundt øverste del for å unngså dette. Har hørt at alphan skal suge, men i alle tester har jeg sett at blåsing git bittelitt bedre resultat. Jeg får prøve begge når jeg får min :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...