Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

12v til 230v?


Anbefalte innlegg

Jeg har behov for å lade to bærbare pcer, mobil, et lite kjøleskap etc mens jeg kjører.

 

Jeg vurderer derfor å kjøpe noe slikt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631246

 

Jeg klarer ikke å forstå hvordan den fungerer? Hvordan kan 12v bli til 230v? Og hvordan klarer den å trylle frem watt? Vil en "inverter" på 1000watt tømme batteriet for strøm, selv under kjøring? Hvor mange watt klarer en vanlig dynamo å produsere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Priim: Kva var så gale med spørsmålet til eUnaas_InnleggNO?

Du kan kanskje svare på det han lurte på, sidan det er så openlyst?

 

eUnaas_InnleggNO: Du bør også vurdere å kjøpe ein inverter med rein sinus om han skal brukast på ømfintleg elektronikk. Det er ikkje alle mobilar/PC-ar som er så glade i modifisert sinus, sjølv om det stort sett går bra.

Endret av Kjell Arne Steinsvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Priim: Kva var så gale med spørsmålet til eUnaas_InnleggNO?

Du kan kanskje svare på det han lurte på, sidan det er så openlyst?

 

Det som var så gale var når basic elektro blei til trylling.

 

12v blir til 230v via en omformer/converter eller bare en trafor poteto potato, mye betegnelser.

 

Anyhow, så lenge du plugger ut mens bilen står i ro, siden en sånn her ofte går via sigarettenneren burde ikkje det være et problem..

 

Siden forståelsen for kva det faktisk er snakk om så går eg ikkje djupera i det en det her, siden det er "magisk"

 

 

Uten å gå innpå kva ts faktisk trenger 2 bærbare pcer, 1 mobil telefon og et kjøleskap mens han er ute å kjører så kan vi vell svare på om bilen ladder ut mens han kjører.

 

Vell, då trenger vi dynamospesifikasjonane dine, vi må vite generelt forbruk på bilen i form av utstyr og gadgets blablablablablablablalbalbalbalbalba, yes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...