Gå til innhold

Nye DNB Visa kortet...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men herregud da. Poenget her er altså at verken butikker eller kunder trenger å forholde seg til bax om de ikke vil. Dersom brukerstedet vil ha bax, må de ha chipleser. Men de kan velge å bare ha visa/mastercard.

Og dersom de har begge deler, vil fortsatt magnetstripen virke på visa-delen, dersom kortet ikke har chip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

da ser jeg hvertfall ikke problemet til de 10% som bare har VISA/MASTER/AMEX osv , bytt ut kortet og dere sparer dere for masse unødige ting, som fks skimming som er ultralett å utføre

 

Som Herr Brun sier, enkelte terminaler tar ikke BankAxept, bare VISA/MC (og eventuelt AmEx og Diners Club) og det er disse som fortsatt ikke er pålagt chip.

Endret av yaddah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, forstår ikke hvorfor de kutter ut stripen helt. Det gamle kortet hadde begge løsningene og kun chip fungerte på betalingsterminalene som støttet chip slik at stripen kun var til terminaler som ikke hadde støtte for stripe.

 

Kortet skal tross alt fungere internationalt og ikke bare i lille Norge.

Lenke til kommentar

What? Har de fjernet stripen...? Trodde de bare hadde gitt den en annen farge jeg...

 

Trodde det samme helt til jeg prøvde å bruke den på en parkeringsautomat, neida ingenting. Skal høre med DNB om det faktisk skal være en magnetstripe og om det er muligens kortet mitt som er ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...