Gå til innhold

9600 pro VS fx5600(ultra?) 3dmark03 konkuranse


Tjohei

Anbefalte innlegg

Ta HL2 som et eksempel, fx5600 og 9600 kan spille det med dx9 featurene aktivert, men etter hva jeg leste så ville man da ikke oppnå særlig pen fps. Og hvis man allikvel må skru av dx9 shaderne så ser jeg ikke helt poenget med og punge ut en ekstra tusen lapp for et kort som yter mye dårligere i dx8 en de litt eldre ti4600 / ti4800 baserte kortene...

 

Lite tvilsomt at man trenger dx9 shadere etc når man nå senest i HL2 developmentet fant nye måter og implementere kodinga på i dx8 isteden for i dx9. Selfølgelig vil det se penere ut med dx9 godisen aktivert, men vil du ha det til og kjøre pent og raskt må du opp i 9700pro evnt 9800 kanskje og hvis du ikke har penger til det, mener jeg det er en mye bedre investering og kjøpe et bedre dx8 kort for og kunne spille kort med høy fps, med dx9 shaderne deactivert.

 

Iføge Valve selv vil det være en rekke DX9 features i spillet, men selv om man velger å disable disse så vil shader koden kjørt via DX9 på DX9 kort siden man da kan kjøre flere ting i singel pass, som betyr bedre ytelse.

 

Jeg tviler på at GF4Ti vil ha høy fps i HL2 med full detaljer (så langt det er mulig med dx8 hardware). Når det gjelder nonpro/nonultra versjonene av 9600/5600 så er jeg enig i at GF4Ti er et bedre kjøp, men R9600Pro vil takle HL2 med full detaljer.

 

Q: I have a P4 2.0 with 512 MB RAM and Radeon 9600 Pro... Is there any point of upgrading for HL-2 ? Will I have playable (30-40) framerates in 1024*768 max detail on that rig ?  

 

A: Your system will be fine at 30-40 FPS at 1024x768.

 

30-40FPS er ikke ideelt, men det er fullt spillbart for de aller fleste.

Half-Life2 vil bli et uhyre krevene spill med full detaljer. Det vil nok ta lang tid før det kommer spill som overgår system kravet HL2 har med full detaljer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hrmph. EEeeeehem.

Ingen vet en dritt utenom det som er sagt og det som er kommet ut.

Beyond3D hadde en sammenligning der ati var omtrent dobbelt så god som "tilsvarende" kort fra Nvidia i Angel of Darkness, og det som kom best ut i forhold til DX8-tester, var....9600PRO!!!

Gabe Newell har sagt at HL2 yter omtrent likt det, og det var på ingen måte for dårlig til å spille! Man skal ha full FSAA og Anistrophic Filtering, max detaljer og veldig høy oppløsning før man merker lav framerate.... og da er det bare å overklokke (hvis man har xp2500+ og 9600Pro da).

 

Hva med grafen nederst på denne siden er vanskelig å forstå? http://www.beyond3d.com/misc/traod_dx9perf...f/index.php?p=3

Lenke til kommentar

Hepp hepp, Tjohei!!

 

Her er link til kortet mitt. Men jeg klussa litt med betegnelsene trur jeg.. jeg er ikke helt på nett med alt av betegnelser etc.. men jeg lærer.. Ramdac er 400 ... ikke core - sorry. Men her er som sagt linken:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&view=detailed

 

Resultatet i 3dmark03 gikk opp fra ca 1100 til 1984 når jeg installerte Nvidias detonator 45.ett eller annet.. (byttet med 44.03 som jeg hadde før..) Dette er en rimelig bra oppgradering av driverne/detonatorne! Så sjekk om du har den siste detonatorn.. det er link til den på vg.no også velg spill.. eller så er den jo på nvidia.com

 

espresso - som akkurat har kjøpt Republic!

Lenke til kommentar
Hepp hepp, Tjohei!!

 

Her er link til kortet mitt. Men jeg klussa litt med betegnelsene trur jeg.. jeg er ikke helt på nett med alt av betegnelser etc.. men jeg lærer.. Ramdac er 400 ... ikke core - sorry. Men her er som sagt linken:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&view=detailed

 

Resultatet i 3dmark03 gikk opp fra ca 1100 til 1984 når jeg installerte Nvidias detonator 45.ett eller annet.. (byttet med 44.03 som jeg hadde før..) Dette er en rimelig bra oppgradering av driverne/detonatorne! Så sjekk om du har den siste detonatorn.. det er link til den på vg.no også velg spill.. eller så er den jo på nvidia.com

 

espresso - som akkurat har kjøpt Republic!

 

Big bunch of takk for link. MSI er jo noen punger til å vise specs, men det står ihvertfall ikke Ultra på nvidia bildet deres, så kortet ditt kjører nok core på 325MHz.

 

Angående den nye detonatoren, så testa Tomshardware den, og det eneste som gikk raskere med den, var 3dmark03. Prøv andre spill, og jeg tror at du ikke kommer til å se forskjell... :grumpy: Det er en "ta seg godt ut i benchmarks"-driver, egentlig bare nok et råttent nVidia pr-triks...

 

Men lykke til med Republic. Vi kommer vel ikke til å høre noe mer fra deg på en stund... :wink:

Lenke til kommentar
Rundt 3300... Kan klokke det litt til, men gidder ikke foreløpig. Funker fett som det er.  :)

 

3300 uklokket, 4200 overklokket? Mener du virkelig at du får en forskjell på 900 3DMarks i 3DMark03 ved å klokke skjermkortet ditt? Hva klokker du i såfall fra og til?

 

-KJ

 

Har klokket det opp til 530/350 for øyeblikket, husker ikke hva det står originalt (er på jobben), men skal sjekke dette etterpå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...