Gå til innhold

Irriterende skrivefeil !!


tomcse

Anbefalte innlegg

I dag drøftet jeg noe jeg har irritert meg lenge over med norsklæreren min: at folk skriver sammensatte ord som to ord, f.eks: Ordet "Priskalkulator" blir skrevet som to ord i stedet for ett: "Pris kalkulator". Dette sa læreren min var noe flere journalister har begynt med, og som er både irriterende og feil. Når man leser et sammensatt ord som to separate ord uten engang så mye som et bindestrek er det ofte hvertfall jeg må lese ordene på nytt for å se at det i virkeligheten er et sammensatt ord!

Ser at flere av de som står bak hardware.no og overklokking.no skriver f.eks kjøle ribbe istedenfor kjøleribbe. "Hva? Skal jeg kjøle ribba eller mener han kjøleribbe?"

 

Dette var ment som KONSTRUKTIV kritikk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-08 14:59, tomcse skrev:

Ser at flere av de som står bak hardware.no og overklokking.no skriver f.eks kjøle ribbe istedenfor kjøleribbe. "Hva? Skal jeg kjøle ribba eller mener han kjøleribbe?"


Helt enig i kritikken/kommentaren din, man bør skrive "kjøleribbe" og ikke "kjøle ribbe". Nå vet jeg ikke hvor du har lest dette, men på HW.no er vi ikke i tvil om hvordan dette skal skrives. Feil kan selvsagt forekomme dog.

Lenke til kommentar

Noen som har skrevet "Fiskebåt" i Word 2000?

 

Word vil at det skal hete fiskeubåt eller fiske båt.

 

!!!MS Word er ikke god på sammensatte ord!!!

 

 

WTF er en fiskeubåt? Noen som vet?

Nei, skal ikke fiske båter...

 

[ Denne Melding var redigert av: TuMaz på 2002-02-08 15:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...