Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android Tablets


U1ven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefalte apper og programmer til Android Tablets:

 

Notisblokker/huskelister:

 

- Springpad

- Remember the milk

- Google Docs

 

Launcher:

 

- SPB shell 3D

- Go launcher EX

 

Media:

 

- Facebook for Android

- Tweetcaster

 

Nyheter:

 

- Tek.no

- Pulse

 

Fjernstyring av PC:

 

- Unified Remote

- Splashtop Remote Desktop HD

 

Spill:

 

- Samtlige spill fra Gameloft (HD spill er å foretrekke)

- Monopoly:

- Wordfeud

- Labyrinth

- Cut The Rope

- Angry Birds spill

- Fruit Ninja

- Osmos HD

 

Mediaspillere:

 

- Diceplayer

- NRK Nett TV

 

Brukertilpasning:

 

- HD Widgets

- Beautiful Widgets

- Dual Battery Widget

 

Tastatur:

 

- Swiftkey Tablet X

 

Annet:

 

- tTorrent (Torrent)

- SBM (For tegning)

-Tablet Market (Et ukomplett market for tablet apps)

Endret av Ulven93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve Dice Player :)

 

 

Forøvrig syns jeg denne tråden er litt på feil spor; det finnes allerede flere tråder om anbefalte android apps, det er viktig at dette handler om tablet apps.

 

Jeg nevner fra andre post noen eksempler:

 

Facebook (er ikke laget i det hele tatt for så stor skjerm)

Tek.no (viser bare mobilutgaven av nettsidene)

Wordfeud (lav oppløsning på grafikken, og den tvinger deg i portrait mode)

 

Det var bare noen eksempler. Hvis man skal oppdatere starten av tråden med gode apps, er det viktig at dette faktisk er gode apps.

 

Forøvrig til alle som "melder seg inn" her med "mine innlegg", "abonnerer på denne" eller andre forsøk på å skjule samme handling: diskusjon.no har en favoritt funksjon som gjør at tråden havner i Mine Innlegg (+ favoritter), uten at man fylle tråden med dritt.

 

For å ha anbefalt et par:

WikiInvest HD

Neon Zone

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve Dice Player :)

 

 

Forøvrig syns jeg denne tråden er litt på feil spor; det finnes allerede flere tråder om anbefalte android apps, det er viktig at dette handler om tablet apps.

 

Jeg nevner fra andre post noen eksempler:

 

Facebook (er ikke laget i det hele tatt for så stor skjerm)

Tek.no (viser bare mobilutgaven av nettsidene)

Wordfeud (lav oppløsning på grafikken, og den tvinger deg i portrait mode)

 

Det var bare noen eksempler. Hvis man skal oppdatere starten av tråden med gode apps, er det viktig at dette faktisk er gode apps.

 

Forøvrig til alle som "melder seg inn" her med "mine innlegg", "abonnerer på denne" eller andre forsøk på å skjule samme handling: diskusjon.no har en favoritt funksjon som gjør at tråden havner i Mine Innlegg (+ favoritter), uten at man fylle tråden med dritt.

 

 

Link til tråden med om "gode (tablet) apps" ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig uenig med deg på det aller meste, Mixy. De appene som har blitt annonsert synes jeg er nyttige apper. Selv om tek.no (den eneste) er ikke designet for tablets så funker den likevel veldig bra samtidig som det er en god snarvei til bl.a diskusjon.no.

 

Selvfølgelig tvinger Wordfeud deg i portrait mode, hva forventet du av et brettspill som vender loddrett? Tror du det kommer en tablet app til Wordfeud som ikke gjør det? Det ville bare gjort det mye værre. Ser heller ikke problemet med oppløsningen, heller ikke på Facebook appen.

 

Poenget mitt er at appene som er annonsert fungerer fint på tablet, selv om noen ikke er optimert, enda. Dette er - som du sier - en tråd for Tablet apps, ikke en tråd for apps som KUN fungerer på tablets.

Lenke til kommentar

Herlig tråd, fant mange smarte programmer her. Anbefaler swiftkey som er nevnt her.

 

anbefaler Circle launcher (vedlagt bilde av homescreen), ryddig og veldig snedig når man først kommer inn i det og har et ok system.

 

Et spørsmål, ser flere programmer som styrer sender pc skjermen til tablet, men hva med andre veien? Tablet på pc skjerm?

 

edit: glemte bilde

post-16151-0-10533200-1327923111_thumb.jpg

Endret av Mephisto-
Lenke til kommentar

Veldig uenig med deg på det aller meste, Mixy. De appene som har blitt annonsert synes jeg er nyttige apper. Selv om tek.no (den eneste) er ikke designet for tablets så funker den likevel veldig bra samtidig som det er en god snarvei til bl.a diskusjon.no.

Da får vi heller være enig om å være uenig. tek.no viser kun snarveier til nettsider, det kan man fint bruke bokmerker og den mye bedre bokmerke widgeten til (eks), den linker til mobilsiden som er bortkastet når man har skjermplass til fullsiden (ja, men kan trykke for full side, men det er ingen tablet app.

 

Facebook er ikke designet for tablets, det er heller ikke Wordfeud. Hvorfor kan ikke Facebook appen ha meny på siden i landskapsmodus som f.eks gmail har? Mye bedre utnyttelse av plassen.

 

Selvfølgelig tvinger Wordfeud deg i portrait mode, hva forventet du av et brettspill som vender loddrett? Tror du det kommer en tablet app til Wordfeud som ikke gjør det? Det ville bare gjort det mye værre. Ser heller ikke problemet med oppløsningen, heller ikke på Facebook appen.

Et brettspill som vender loddrett? Brettet er kvadratisk. Det trengs ikke en egen app, han kan oppdatere den med høyere oppløsning, og ha andre valg for skjermtype. Det er forskjellen fra iOS, det krever at utviklerne legger litt jobb i å tilpasse til forskjellige devices.

 

Mente ikke at Facebook ikke var høyoppløst, men at det ikke gjør noen ting for å tilpasse seg skjermstørrelsen. Hvis du ikke ser poenget med høyere oppløsning på ting, trenger du kanskje ikke HD-skjerm?

 

Poenget mitt er at appene som er annonsert fungerer fint på tablet, selv om noen ikke er optimert, enda. Dette er - som du sier - en tråd for Tablet apps, ikke en tråd for apps som KUN fungerer på tablets.

 

Poenget mitt var at det finnes tråder for Android Apps, din tråd har fordelen ved at den er eneste for Android Tablet Apps, altså en nisje. Hvis jeg vil ha apps in general leter jeg et annet sted :)

 

Edit: @ Rabbits: her eller her eller her eller her eller her.

Endret av Mixy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...