Gå til innhold

Innstallere Spotify


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som topic sier prøver jeg å innstalere spotify på en linux boks. Xtreamer Ultra for å være eksakt. Sliter litt med dette.

 

Kjørte det før gjennom playon, men dette fungerer tydligvis ikke lenger.

 

Jeg får heller ikke instalert Wine på ubuntu'n. Under innstalering så kommer det opp feil i internett forbindelse, noe det ikke er.

 

Jeg er helt blank når det gjelder linux i utgangspunktet.

 

Som om noen kan hjelpe hadde det vært helt topp:)

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify er litt pes på linux, for det er bare i beta enda, så du får ikke installert det via packet manager enda. Må knote med lange kommandolinjer for å pakke det ut og kompilere det selv.

 

"Install wine" vil si at du installere en MS Windows-emulator og kjører spotify gjennom den.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Spotify er litt pes på linux, for det er bare i beta enda, så du får ikke installert det via packet manager enda. Må knote med lange kommandolinjer for å pakke det ut og kompilere det selv.

 

Dette stemmer ikke, det står utførlig forklart hvordan du skal installere native spotify deb-pakke på spotify.com: http://www.spotify.com/no/download/previews/ Dette fungerer helt fint for Ubuntu også.

Lenke til kommentar

La akkurat spotify inn i Mint 12 med denne guiden, funker perfekt. Jeg hadde problemer med spotify sin guide, da den ikke nevner at du må fjerne source code repository. Når den er borte, så funker update.

 

Riktig. Har lagt inn Spotify i 11.10 i VirtualBox, og der blir kildekodebrønnen aktivert som standard, og den finnes ikke. Så feiler hele greia. Funker når man sletter/deaktiverer den. Hvorfor Ubunt uantar at man vil ha aktivert kildekodebrønnen vet jeg ikke. Bug?

Endret av oj88
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...