Gå til innhold

Synkronisere Android og Gmail kontakter?


*F*

Anbefalte innlegg

Hei!

For tiden har jeg alle kontaktene mine direkte på min Android telefon, men har også en gmail konto.

Jeg ønsker å synkronisere disse, problemer at at hver gang jeg får en e-post legger den seg til kontaktlisten, gidder ikke ha masse [email protected] adresser og tull og slikt som jeg ikke har noen interesse av.

Noen som vet hvordan jeg kan få til dette på en enkel og oversiktelig måte? å få gruppert kontaktene på en måte hadde også vært bra. (privat, jobb osv)

 

 

 

Telefonen er allerede synket opp med google kontoen min, så bruker google kalender og slikt på telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ kan være å opprette en ekstra gmailkonto. Kontakter kan eksporteres og importeres til den andre kontoen, og du kan synke telefonen med flere konti samtidig.

 

Dog, i instillinger for kontaktlister kan du huke av for å filtrere bort kontakter uten telefonnummer. Bruker det ikke selv da alle mine kontakter har telefonnummer, men funker det er det fort det enkleste ;)

 

Du kan også sortere kontaktene i grupper i gmail, og telefonen klarer å tolke disse gruppene, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan disse kan vises sortert etter grupper i telefonens kontaktliste - hvis det i det hele tatt lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Forresten.

Under "instillinger"->"Kontoer og synkroniseringer" på telefonen har jeg allerede min gmail konto lagt til, og har hukket av synkronisering på gmail, Instant Uplo... (hva er dette?), og kalender, men ikke Kontakter og Pixasa Web..

 

Er det bare å hukke av kontakter her? eller er det en bedre løsning som anbefales via exchange?

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fikset det.

Var ikke barebare.

 

løsning:

Siden mine kontakter ikke var Google-kontakter måtte jeg eksportere dem fra telefonen og så laste dem opp på gmail.

Først prøvde jeg den vanlige eksporteringsfunksjonen fra telefonen, men den lagret 160 kontakter, jeg har bare 73, så det fulgte med masse søppel (sansynligvis fordi hver gang man får en telefon fra et nytt nr registreres det som en kontakt som ikke står i kontakt lista.

 

Så prøvde jeg å synkronisere med Samsung Kies, funket fint, jeg fikk bare med meg de reele kontaktene.

Problemet her var at jeg måtte få kontaktene fra kies til gmailen.

Eksporterte og importerte på gmail, problemet er at formatet Kies eksporterer til ikke blir støttet av gmail.

 

Og så fant jeg ut av det, husker ikke helt hvordan man gjorde det, men jeg fikk merket alle aktuelle kontakter via telefonens kontaktliste og sendt alle visittkort til min gmail adresse.

 

på PC-en åpnet jeg gmail og fikk lagt til alle kontaktene via visittkortene.

Problemet var at jeg nå hadde på Gmail: Google kontakter, og på telefonen: Google kontakter+telefon kontater.

Dem var dog sammenkoblet, men dette systemet fungerte slik at det fremdeles var to separate kontoer som var "knyttet sammen".

Så, jeg måtte splitte dem, så jeg hadde to kontoer av hver, en google konto og en telefon konto.

 

Jeg måtte deretter slette alle kontoene som ikke bar google konto, og der satt jeg igjenn med alle kontaktene som google kontoer på både PC og mobil som synkroniserer seg automatisk.

Men jeg konverterte kontaktene til gmail fungte ikke kontaktbilder med (ja, jeg er en av de sikkert veldig få som har bilde på alle kontaktene).

Jeg løste det med å laste ned bilde fra facebook og legge til hver og en kontakt på nytt, noen timers jobb, menmen.

 

Så sånn var det med den saken :)

 

Men jeg har et spørsmål til, er det mulig å lage grupper på en måte på gmail til kontaktene? (type "Jobb", "Bedrifter", "taxi-selskaper" osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...