Gå til innhold

Kjøp av BenQ XL2420TX


Anbefalte innlegg

Siden BenQ har lansert den flotte skjermen XL2420TX, og bestemt seg for å ikke selge X versjonen i Europa, så må man nesten ty til import, hvis dette er mulig.

 

Så mine spørsmål er:

1. Har noen her erfaring med å kjøpe skjermer fra USA?

2. Hvor burde man kjøpe fra? En spesiell nettside dere kan anbefale?

3. Har de samme strømplugg som vi har i Norge?

4. Koster det veldig mye for å frakte en skjerm til Norge?

5. Har man noen form for garanti med tanke på skade under frakt?

6. Er det noen form for US standard som gjør at en skjerm ikke vil fungere med mine Europeiske deler?

7. Er det ellers noen andre komplikasjoner som kan forekomme? Eks: Ekstra kostnader(tollen?)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden BenQ har lansert den flotte skjermen XL2420TX, og bestemt seg for å ikke selge X versjonen i Europa, så må man nesten ty til import, hvis dette er mulig.

 

Så mine spørsmål er:

1. Har noen her erfaring med å kjøpe skjermer fra USA?

2. Hvor burde man kjøpe fra? En spesiell nettside dere kan anbefale?

3. Har de samme strømplugg som vi har i Norge?

4. Koster det veldig mye for å frakte en skjerm til Norge?

5. Har man noen form for garanti med tanke på skade under frakt?

6. Er det noen form for US standard som gjør at en skjerm ikke vil fungere med mine Europeiske deler?

7. Er det ellers noen andre komplikasjoner som kan forekomme? Eks: Ekstra kostnader(tollen?)

 

På forhånd takk!

 

De har forskjellig strømplugg og jeg vil regne med de bruker 110v og ikke 220v som du bruker her. Jeg tviler på skjermen tåler 220v og du vil isåfall ødelegge denne om du kobler den til her, med mindre du bruker en omformer som kan nedkonvertere til 110v.

 

Dersom noe skulle skje med skjermen har du ikke samme rettigheter som du har ved kjøp i Norge, selv om mange butikker tilbyr seg å erstatte en vare må du fremdeles betale porto frem og tilbake. Det kan hende det vil være billigere å kjøpe en ny skjerm enn å sende en defekt en i retur.

 

Du må betale moms på det du importerer, moms kommer på 25% av prisen av varen+frakten. Hvis du betaler 5000kr for en skjerm og 1000kr i frakt må du da betale moms i tillegg på 1500kr.

 

 

Det er fullt mulig å importere tver og lignende til mange titusener og det trenger ikke å bli noe problem av det. Men jeg betaler heller litt ekstra for å kjøpe noe i Norge, siste skjermen jeg kjøpte var ødelagt når jeg fikk den men jeg fikk ny skjerm tilsendt med en gang. Hvis uhellet er ute så er kjøpsloven en ganske grei forsikring å ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...