Gå til innhold

Rune skall bli bøs! maksing, video s4


Anbefalte innlegg

18.02.12

 

Benkpress

 

oppvarming

70x10 pers!

 

Roing-kabel

3x10

 

"Mini" pushpress

oppvarming

65x5 pers!

 

Millitærpress

40x10

 

Biceps

 

 

smalbenk

50x8

50x10 + 1 hjelp

 

"Strongman" hentelpress

20x1

25x1

30x1

35x1

 

Komentar:

 

Veldig bra økt med min bøse fetter! 5 reps pers på benken og ny pers på "mini" pushpress ;D

 

 

Litt tull på trening, men 2 så bra perser er ikke til og klage over ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

23.05.2012

 

skråbenk

oppvarming

60x10 pers!

 

smalbenk

oppvarming

50x12 pers!

 

Scott curle

oppvarming

35x5

 

Komentar: Lett men effektiv trening! :) 2 lette perser, og kjørere lite mengde.. Dårlig kosthold denne uka men har alike vel fremmgang :)

 

Siste delen av skole året blir det serriøst kosthold! MYE proteiner og ganske mye med karbs !

Lenke til kommentar

01.06.2012 (makse dag)

 

Knebøy

oppvarming

100x1

110x1

120x1 pers!

130x0

http://www.youtube.com/watch?v=GOfOQ6TG10g&feature=endscreen&NR=1

127,5 x1 pers!

http://www.youtube.com/watch?v=06E2G1vVz6c

 

Var egentlig litt usikekr om jeg kom til og klare 120 kg, så klarte jeg 7,5kg mer enn målet! VELDIG fornøyd! :)

Benkpress (uten stopp)

oppvarming

70x1

80x1 (sykt lett)

90x0

87,5 x1 pers!

http://www.youtube.com/watch?v=AfHEoYAbr6M

Fornøyd! ;)

"overstøt"

70x1

80x1

90x0

http://www.youtube.com/watch?v=1NnfnbNJmQg

85x1 pers!

 

Håpa egentlig på 90 kg, men va så forbanna stiv etter knebøyen, og har ikke trent overstøt teknikk på leeeenge, så klarte dermed nesten ikke gjenomføre overstøt teknikk noe serlig bra xD Men alike vel gjik 85kg opp. !

 

Veldig fornøyd nå, da blir det diet til jeg er fornøyd, så blir det trene litt styrke, og etter sommeren blir det serriøst med dietmar! :)

 

smalbenk

60x10 pers!

 

Jeg har økt:

 

Knebøy:

sommer: 85kg

Slutten av mars: 110kg

01.06.12: 127,5kg

 

Benkpres;

begyndelsen av sommer: 70kg

slutten av sommer: 75kg

midt på skole året: 80kg

01.06.12: 87,5kg

 

Markløft:

Sommer: 125kg

midt i skoleåret: 140kg

29.05.12: 150kg

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

uke fri nå etter maksinga, skulel egentlig ligge på rundt 2000 kcal denen uka, men virker ikke som det blir så laft, hadde sykkeltest i dag, så lå høyt på karbohydrater, og skoletur i Onsdag - torsdag, orker ikek ha lite energi på turen.. Så starter dieten neste uke..

 

 

Noen som har noe bra kosthold, eller treningsmetoder/råd for meg? :)

Lenke til kommentar

Diet

 

05.06.12 (dietstart dato)

 

Morgenvekt (starvekta): 87,9kg

Midjemål: 86,5cm

 

08.06.12

 

Morgenvekt: 86,6kg - 1,3kg

Medjemål: 85,5kg -1cm

Hoftemål: 93cm

 

har ikke startet serriøst på dieten enda, men har gått ned litt i så fall på kunn 3 dager. Veie dagen min skal bli hver fredag.

 

Mitt kosthold på diet:

 

Frokost

 

Havregryn: 50g

Skummet melk: ca2dl

Whey 80% Proteinshake: 30g

+ multivitamin

 

Mellomåltid

 

Mager kesam: 300g

 

Lunch

 

havregryn: 50g

 

Mellomåltid

 

makrel i tomat/kjøttdeig: 170g/100g

 

Etter trening

 

Whey 80% proteinshake: 45g

Melk: 250g

1 banan

 

Middag

 

 

Ris/pasta/potet: 50g

kjøtt/ful/fisk: 200g

Frystgrønsaker: 150g

 

Kvelds

 

Egg: 180g

brødskive: 60g

+ omega3

 

Da blir det:

 

- ca 2000kcal

- ca 200g protein

- litt under 200g karbohydrat

- ca50g fett

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke er imponert over teknikken når du makser, i tillegg mangler du markløft som også er en viktig øvelse.

 

Knebøyen går du ganske raskt nedover, samt er litt vel fremoverbøyd (ser det ut som)

 

Benkpress slipper du vekten og bruker spretten fra brystet når du skal opp igjen.

 

På støtet burde du ikke stå med sikring på sidene, det gjør at du ikke får fullført helt. Du skal også litt lengre ned og ut med beina. Men godt mulig det kun var pga det det var for tungt.

 

Fokuser mer på å få teknikken i orden enn å få opp vektene. 1 rep max er også litt uheldig for kroppen og tilfører ikke noe i forhold til trening (dvs du bygger muskler ikke ved å løfte 1x max)

 

Ellers stå på =)

Lenke til kommentar

hei og takk for svar! :)

 

Markløft har makset jeg på noen dager før, men brukte sumomark som er noe jeg ALDRIG har løftet tungt på før :) Da dro jeg 150kg.

 

ja kom litt fremoverbøyd på knebøyen, men har hele tyngda bak på helen.. Dette er pga tong tyngde. Har ok spenn på ryggen da :)

 

Det at jeg kjører benkpress med spret er pga jeg ikke konkurer i styrkeløft, og alle som ikke konkurerer, eller er påvelding høyt nivå kjører som regel uten stopp.

 

Støten var helt elendig teknikk, men har ikke øvd på dette noe serlig. På dieten blir det mye konsentrasjon om utførelse og teknikk :)

 

 

Hvorfår ødleger det for løftet og ha sikring på? :p

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

Burde tatt video av marken, da det er veldig lett å skade seg ved feil teknikk der. Det er også den øvelsen hvor teknikken svikter fortest når vektene er tunge.

 

Knebøyen var ikke det værste eksempelet, men hadde forbedrings potensialet :)

 

Du trenger ikke å stoppe, men å bruke sprett gjør bruker krefter på mindre en halve løftet. Noe som betyr at det er et enda dårligere bevis på din styrke (ikke spesielt rettet mot deg og jeg påstår ikke at du er svak eller andre ting du kan bli fornærmet for..) Det går helt fint å ta benkpress uten stopp og uten sprett. Det vil i tillegg gi et mye mer korrekt bilde av din styrke. Også slipper du å risikere bristet/knekt ribbein.

 

Årsaken til at det ødelegger, at du ubevist blir bevist på at du ikke kan hive fra deg stangen hvis det går galt og derfor ikke tør å gi alt. Hjernen er kip sånn sett..

Lenke til kommentar

ja markløften, har den på film. Den kommer litt senere.

Husker da jeg så filmen ble jeg overasket hvor krum rygg jeg faktisk hadde. kan vere det er siden jeg brukte "sumo" mark i stede for "vanlig" mark som er det jeg alltid har trent med.

 

Det at jeg jokser så mye i benkpressen er vel siden jeg er så SVAK i den, at jeg tar med meg egoet på trening og vil løfte mest mulig siden det er jo benken som alle sammenligner styrke med. Rompa er nedi benken i så fall.... hehe ^^

Lenke til kommentar

Sumo er en lettere øvelse enn vanlig mark, i tillegg er det faktisk lettere å ha rett rygg da du får hendene på innsiden (iallefall synes jeg det)

 

Jeg ville heller lært meg benkpress skikkelig og bli sterk der enn å jukse meg til et høyere tall som ikke gjenspeilte styrken.

Lenke til kommentar

Du er rimelig ung, så jeg forstår at det er kult å ha høye tall som du kan tøffe deg med. Men et lite tips er å gjøre det riktig fra bunn, stor sjanse for at dine venner også chipper (jukser til løftene sine) slik at de får vekten opp, men øvelsen ligner mer på blanding av 6 forskjellige isolasjons øvelser enn den ene basisøvelsen de mener de tar.

 

Skap en god kjernemusklatur ved å bruke riktig teknikk, så kommer du til å gruse disse guttene om 3-4 år når de alle sliter med skader eller ikke klarer å øke mer..

Lenke til kommentar

11.06.12

 

Bryst, triceps

 

Benkpress

oppvarming

60x12

60x12

 

skrå hentell benkpress

17,5x8

20 x4

 

kabel flyes

 

2x10

 

 

Smalbenk (saaaakte opp og ned)

 

50x6

50x6

 

ticeps push down

 

2xmax pump

 

Deilig med pumpe økt igjen, har ikke tatt så mange reps i benkpress på MAAANGE månder. Uten den legendariske spretten nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...