Muffinman Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Skal ta i bruk den innebygde antenna på laptop`en i emnet, og trenger dermed et kort. Desverre er jeg mildt sagt GRØNN på trådløse nettverk, derfor håper jeg noen kan anbefale meg et rimelig og bra kort til formålet. Skal brukes til wlan-soner rundt om kring der det er tilgjengelig, samt etterhvert i hjemmenettverk med eget aksesspunkt. En annen mulighet er jo pcmia-kort, men jeg tipper at rekkevidden blir litt dårligere på denne måten? Forslag mottas med takk!
enden Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 si meg, er det ikke innebygget wlan-kort i den maskinen? Eller bestilte du den uten? Beste alternativ er å ringe opp til zepto og få de til å sette inn et for deg edit: så ikke at du bodde ute i gokk (kødda).
Ar`Kritz Skrevet 19. august 2003 Skrevet 19. august 2003 Er det bedre rekkevidde på et mini-PCI kort enn på et PCMCIA kort?
Muffinman Skrevet 19. august 2003 Forfatter Skrevet 19. august 2003 si meg, er det ikke innebygget wlan... Nei det er det nok ikke. Men det var flere tilvalg, muligens også wlan kort. Men da hadde jeg ikke bruk for det. edit: så ikke at du bodde ute i gokk (kødda). Gokk er lengre nord. Mye lengre... Er det bedre rekkevidde på et mini-PCI kort enn på et PCMCIA kort? Grunnen til min antagelse er at det vil være separat antenne som skal tilkobles mini-pci kortet, mens pcmia-kortet også må inneholde antenne på den lille plassen som er til rådighet. Større antenne = bedre rekkevidde forutsatt at den har riktig størrelse i forhold til bølgelengden på signalet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå