Gå til innhold

[Løst] Temadag søndag 29 januar: "Bevegelse"


Anbefalte innlegg

Som tittelen viser er tema for neste temadag "Bevegelse" - som kan tolkes på ymse vis, f. eks. fart eller sinnsstemning.

 

Bilder kan leveres i løpet av hele søndagen mellom kl. 00.00 og 00.00.

 

Det kan være bilder du har i arkivet som kan være passende, eller du kan ta temaet som

en utfordring ved å lage et bilde spesielt for anledningen.

 

Husk å velge aktiviteten "Temadag" under opplastingen av bildet.

 

Håper på god deltagelse, velkommen :thumbup:

Endret av Tjernshaugen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også prøve være med. Selv om jeg ikke helt enda ser for meg noe bilde. Eller jo, der kom det jaggu en tanke mens jeg skrev..

 

Men uansett- det jeg tenke skrive her var at Akam burde skrevet en artikkel om disse temadagene, om dem ikke alt har gjort det da, slik at det blir litt reklame for det på forumet. De kunne fokusert på at denne aktiviteten stammer fra gamle digit osv. og at Akam liker brukerstyrte aktiviteter. Ja, om dem gjør det da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som tittelen viser er tema for neste temadag "Bevegelse" - som kan tolkes på ymse vis, f. eks. fart eller sinnsstemning.

 

Bilder kan leveres i løpet av hele søndagen mellom kl. 00.00 og 00.00.

 

Det kan være bilder du har i arkivet som kan være passende, eller du kan ta temaet som

en utfordring ved å lage et bilde spesielt for anledningen.

 

Husk å velge aktiviteten "Temadag" under opplastingen av bildet.

 

Håper på god deltagelse, velkommen :thumbup:

Ser det mangler annonsering av Temadagen på Forsiden av BK. Regner med at du kanskje har sent e-post til admin om dette?? :idea:;)

Lenke til kommentar

snipsnap

Ser det mangler annonsering av Temadagen på Forsiden av BK. Regner med at du kanskje har sent e-post til admin om dette?? :idea:;)

Hei Svein, skulle til å svare deg i for et par timer siden da det brått ble kølsvart, men nå er strømmen tilbake, så: jeg skrev en melding til Terje i går - men det er jo helg helt til mandag.

 

Takker uansett for påminnelsen og regner med ditt bidrag neste søndag, finner du ikke noe i arkivet så se etter muligheter i den kommende uke :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skal også prøve være med. Selv om jeg ikke helt enda ser for meg noe bilde. Eller jo, der kom det jaggu en tanke mens jeg skrev..

 

Men uansett- det jeg tenke skrive her var at Akam burde skrevet en artikkel om disse temadagene, om dem ikke alt har gjort det da, slik at det blir litt reklame for det på forumet. De kunne fokusert på at denne aktiviteten stammer fra gamle digit osv. og at Akam liker brukerstyrte aktiviteter. Ja, om dem gjør det da.

 

Veldig bra innspill du kommer med her, den kan kanskje kombineres med en skikkelig bruksanvisning, og litt omkring den opprinnelige intensjonen med temadagen - som var en personlig utfordring om å prøve seg på forskjelliige typer fotografering enn den man vanligvis utøver selv.

 

Det fantes også en liste/historikk over tidligere temadager og temagivere, om det er noen som fortsatt kan sitte på den så oppfordres de herved til å gi beskjed :yes:

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål, finnes det noen retningslinjer for oss noviser ?

 

Ingen skikkelig bruksanvisning er laget, men noen stikkord som forhåpentligvis

kan være til nytte er:

 

- En stafett annenhver søndag til et gitt tema.

 

- Når en temadag er endt gir den som valgte temaet videre til en person han velger selv.

Den som sier ja til å motta pinnen finner da på et nytt tema og annonserer det så fort

som mulig slik det er gjort øverst i denne tråden. Årsaken til at nytt tema bør annonseres

rimelig fort er med hensyn til de som velger å ta temaet som utfordring, og da behøver tid.

 

- Skikken er at den som "har" temadagen er innom alle bildene og gir en kommentar.

 

- Ingen tvang, det er fullt mulig å levere inn bilder utenom temadagen.

 

- Seriøsiten/høytideligheten bestemmer man selv.

 

- Bildet lastes opp på vanlig måte, men man må velge "Temadag" under "Aktiveter" ved opplasting.

 

- Det har hittil ikke vært premie eller kåring av beste temadagsbilde.

 

Dette ble litt klønete satt sammen, men tror det skal dekke det du etterspør - hvis ikke, spør mer :thumbup:

Lenke til kommentar

Jau då, den har jeg. Terje fikk den forøvrig i fob. med overgangen fra Digit til Akam. :cool:

 

Kjempebra! - Skal vi forsøke å sette sammen en egen tråd med informasjon rundt temadagene, hvor også en slik liste kan oppdateres kontinuerlig?

Hadde vært noe det ja! Ser forøvrig at alle temadagene (også de historiske) ligger kronologisk under filtreringen på Aktivitet på BK. Der får en iallefall tidligere brukte temaer og når de var, men mangler selvfølgelig den ansvarliges navn bak hver temadag.

 

Ville jo vært en ide og kanskje ha med den ansvarliges "navn" bak hvert tema... ? Uavhengig av dette hatt et eget emne i info om selve temadagen generellt...? :hmm:

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål, finnes det noen retningslinjer for oss noviser ?

 

Hei dette skrev Svein MM til en temadag for en stund siden. Kanskje admin kunne lagt denne under temadag på forsiden eller noe lignende?

Bare et forslag.

 

Temadag er en overlevning fra gamle digit.

 

Funker slik:

Søndager med 14 dagers mellomrom er en Temadag for posting av bilder hvor et medlem på nye digit velger et helt frittstående tema som presenteres kortest mulig tid etter at forrige temadag er passert. Poenget er da å bidra med bilder som "gjenspeiler" temaet denne dagen.

 

Det er den som valgte tema på forrige temadag som utfordrer et annet medlem til å være "temadagansvarlig". Funker på den måten at en får en PM med utfordring.

Den som får utfordringen aksepterer eller avstår.

Når en har akseptert, har denne som oppgave å offentliggjøre i forumet at han/hun har akseptert utfordringen, og etterhvert kunngjøre et tema for neste temadag (tidfestes med dato).

 

Admin har som oppgave å kunngjøre dette på forsiden under "kommende aktiviteter"! Dersom admin ikke "fanger" opp og kommer med slik kunngjøring, så bør ansvarlig for temadagen sende e-post til f.eks. Terje eller andre i admin....

 

Temadagen (posting av bidrag) foregår fra kl.00.00 til kl.2400 denne søndagen! Ved posting av bidrag skal en velge at dette inngår i temadagaktiviteten (kommer opp som valg).. Det er fritt fram for å bruke bilder fra sitt arkiv eller ta helt nye bilder, altså ingen regler om at bildet skal være tatt på selve temadagen!

 

Som regel takker/kommenterer den ansvarlige for temadagen på alle bidragene!

 

Når Temadagen er ferdig utfordrer den ansvarlige for siste temadag et nytt medlem/sørger for en ny ansvarlig til neste temadag.

 

Velkommen som bidragsyter!

Dette innlegget har blitt redigert av smort1: 21. desember 2011 - 20:35

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som tittelen viser er tema for neste temadag "Bevegelse" - som kan tolkes på ymse vis, f. eks. fart eller sinnsstemning.

 

Bilder kan leveres i løpet av hele søndagen mellom kl. 00.00 og 00.00.

 

Det kan være bilder du har i arkivet som kan være passende, eller du kan ta temaet som

en utfordring ved å lage et bilde spesielt for anledningen.

 

Husk å velge aktiviteten "Temadag" under opplastingen av bildet.

 

Håper på god deltagelse, velkommen :thumbup:

 

Jeg likte Tema!! ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...