Gå til innhold

Vender ryggen til ny teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er stor forskjell på max hastighet og min. hastighet. Alle produsenter lager også billige kort som kan gi deg 'opp til' en viss hastighet, den er ikke garantert.

 

Jeg er klar over det, men når de stempler på en hastighet som er godt over det dobbelte av det jeg trenger i stor skrift, og har ett 4-tall med sirkel rundt relativt bortgjemt, så føler jeg ikke akkurat kundeopplysning står i høysetet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Javel? Min erfaring er ikke det i det hele tatt, kjøpte sandisk med 12 MB/s trykt med stor skrift på, det var ikke nok til å ta opp video som krever 5 MB/s på mitt kamera. Ett bortgjemt 4-tall med sirkel rundt kan sikkert brukes som unnskyldning og man kan vel alltids skylde på uvitende kunder, jeg følte ikke jeg fikk det jeg forventet av hastighet basert på merkingen ihvertfall.

Du må ikke bruke mb/s-merkingen som en betegnelse på kortets minimumshastighet. Alle produsenter oppgir maks mb/s på sine kort så det samme problemet ville du merket også med andre produsenter. Ved siden av maks mb/s er det en stjerne som betyr at det er visse forutsetninger for den hastigheten og at man finner mer informasjon om det på pakningen.

 

Det man må se etter, er som du sier, tall med sirkel rundt.

 

Uvitende kunder burde kjøpe hos noen som vet hva de driver med (faghandel), og sier du hva du skal bruke kortet til, så får du et kort som er bra nok til ditt bruk. Noen kamera krever minst klasse 4, andre krever minst klasse 6.

 

Uansett kan jeg ikke huske å ha vært borte i Sandisk kort med 12 mb/s makshastighet, og på de kortene jeg har sett så står klassen (tall med ring rundt) med like stor skrift som maks mb/s. Det står også rett ved siden av eller rett under mb/s-merkingen også. Sikker på at kortet ditt er ekte?

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det, men når de stempler på en hastighet som er godt over det dobbelte av det jeg trenger i stor skrift, og har ett 4-tall med sirkel rundt relativt bortgjemt, så føler jeg ikke akkurat kundeopplysning står i høysetet.

 

AtW

Enig i at merkingen godt kunne vært bedre i flere tilfeller. Noe som sikkert gjelder alle produsenter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...