Gå til innhold

Slik ser vinduer ut i framtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har jeg drømt om lenge. Men i min versjon er hele veggen laget i denne typen glass, og du kan definere dine egne vinduer ved å tegne firkanter der du vil se ut. Resten kan være sort/egen veggfarge. Tenk så kult når hele veggen din plutselig er en skjerm OG et vindu. Dvs, når du skal se video og vil lukke lys fra vinduene, blir det en og samme greie. Splitscreen gaming blir vel rimelig sweet når man kan definere utallige skjermer i egendefinert størrelse.

Lenke til kommentar

Men hvor godt blokkerer egentlig disse skjermene lys? Regner med dette bare er lcd paneler, og dem har rimelig dårlig kontrast selv med høy lysstyrke. Dvs dårlig sortnivå, altså at det slipper en del lys igjennom.

 

Småkjipt med en slik vegg om du tar dama bakfra på sofaen en mørk vinterkveld og glemmer å dempe lyset inne i stua....

 

Edit: Eventuelt AWSOME om du foretrekker det slik.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Det går helt fint det....

Det er ett CO2 brannslukningsapparat, hva er problemet?

 

Ohok, gikk utifra at det var skumpulver.

 

Pulver ville vell også ha fungert, men den verste biten kommer etterpå.

Vet av en som slukket en bilbrann med pulver apparat og brannen gjorde minst skade, pulver OVERALT!

CO2 som Hotell gutta brukte er bedre da i allefall, så lenge du ikke herjer i ett trangt lukket rom.

 

Men som nevnt, lys i bakgrunnen kommer til å bli problemer med dette vinduet.

Og du kan heller ikke kjøre Linux på det, må ha Windows eller Lindows for "Skikkelig morro effekt" :D

Lenke til kommentar

Men hvor godt blokkerer egentlig disse skjermene lys? Regner med dette bare er lcd paneler, og dem har rimelig dårlig kontrast selv med høy lysstyrke. Dvs dårlig sortnivå, altså at det slipper en del lys igjennom.

 

Småkjipt med en slik vegg om du tar dama bakfra på sofaen en mørk vinterkveld og glemmer å dempe lyset inne i stua....

 

Edit: Eventuelt AWSOME om du foretrekker det slik.

 

OK? Mener du virkelig at en LCD har mye dårligere kontrast eller "dårlig sortnivå" kontra en gardin? Det er ikke mitt inntrykk

 

AtW

Lenke til kommentar
Pulver ville vell også ha fungert, men den verste biten kommer etterpå.

Vet av en som slukket en bilbrann med pulver apparat og brannen gjorde minst skade, pulver OVERALT!

CO2 som Hotell gutta brukte er bedre da i allefall, så lenge du ikke herjer i ett trangt lukket rom.

 

Men som nevnt, lys i bakgrunnen kommer til å bli problemer med dette vinduet.

Og du kan heller ikke kjøre Linux på det, må ha Windows eller Lindows for "Skikkelig morro effekt" :D

 

Nja, selve slukkingen går fint, men jeg har dårlig erfaring med å få elektronikk til å fungere etterpå.

 

Og joda, jeg er enig med deg. Kjøre Windows i en virtuell maskin, der host-maskinen er Windows på ett vindu. :D

Lenke til kommentar

Men hvor godt blokkerer egentlig disse skjermene lys? Regner med dette bare er lcd paneler, og dem har rimelig dårlig kontrast selv med høy lysstyrke. Dvs dårlig sortnivå, altså at det slipper en del lys igjennom.

 

Småkjipt med en slik vegg om du tar dama bakfra på sofaen en mørk vinterkveld og glemmer å dempe lyset inne i stua....

 

Edit: Eventuelt AWSOME om du foretrekker det slik.

 

OK? Mener du virkelig at en LCD har mye dårligere kontrast eller "dårlig sortnivå" kontra en gardin? Det er ikke mitt inntrykk

 

AtW

 

I forhold til lukkede persienner og mine gardiner, ja!

Lenke til kommentar

Men hvor godt blokkerer egentlig disse skjermene lys? Regner med dette bare er lcd paneler, og dem har rimelig dårlig kontrast selv med høy lysstyrke. Dvs dårlig sortnivå, altså at det slipper en del lys igjennom.

 

Småkjipt med en slik vegg om du tar dama bakfra på sofaen en mørk vinterkveld og glemmer å dempe lyset inne i stua....

 

Edit: Eventuelt AWSOME om du foretrekker det slik.

 

OK? Mener du virkelig at en LCD har mye dårligere kontrast eller "dårlig sortnivå" kontra en gardin? Det er ikke mitt inntrykk

 

AtW

 

I forhold til lukkede persienner og mine gardiner, ja!

 

Har du persienner og blendingsgardiner, så sikkert, men jeg tipper det blokkerer lys bedre enn 99% av vanlige gardin/persienneoppsett som folk vanligvis har. (om det er på nivå med en vanlig TV)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...