Gå til innhold

[Løst] Fjerne myntinnkast på brusautomat?


Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en brusautomat med Cola-reklame, hehe :)

 

Det jeg tenker nå er at jeg skal slippe å putte penger på den, bare trykke på den knappen (brusen) jeg vil ha.

 

Dessuten tar denne "gamle" penger fra 90-tallet. En brus koster bare 12 kr og det sier jo litt.

 

Noen som vet hvordan jeg koble ut den mynt-innkasteren? Og hvis noen vet hvor jeg får tak i nye lysstoffrør så kan dere jo nevne det (2 stk som skal lyse opp døren i front).

 

 

post-69923-0-45363500-1326131888_thumb.jpg

 

post-69923-0-18382300-1326144905_thumb.jpg

 

post-69923-0-05444900-1326143822_thumb.jpg

 

post-69923-0-45056200-1326143828_thumb.jpg

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lysstoffrør får du på de fleste butikker med mindre det er en spesiell størrelse som ikke er standardisert. Du har jo nummeret på den, så det er bare å ta med det nummeret i en butikk.

 

Angående myntinkastet så må du nesten skru opp å se hvordan det funker. Mest sansynelig er det nok en optisk sensor.

Lenke til kommentar

På de eldre cola-automatene er det jo en rekkefølge på knappene man trykker for å komme inn i menyen, og deretter kunne velge pris på brus. Mulig det går å sette den til 0? Antar at det er en funksjon som ønskes på arrangementer hvor f.eks. Cola/bedriften sponser.

 

Om det er mulig på din automat er jo ikke godt å si.

Lenke til kommentar

DU må bare ta en titt på innmaten. Det er umulig å si noe generellt da det uansett finnes forskjellige modeller med forskjellige metoder - og spesiellt i og med at denne er av en eldre type så er det enda vanskeligere å forutsi noe uten at du sjekker.

 

Det er dog helt sikkert ikke så veldig vanskelig å få til. Enten støtter maskinen dette på en eller annen måte selv - som å sette prisen til 0 - ellers er det sikkert ikke en vanskelig hack når du først har tilgang til innmaten.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Nå er bildene på plass :)

 

Jeg har sett litt på innmaten, men så ikke noen åpenbare programmeringsmuligheter ved ett raskt overblikk.

 

Jeg tror den veier myntene.. kanskje jeg bare kan stappe på mynter til den tror jeg har betalt mer enn 12 kr.. men det er uansett ikke det jeg vil :p

 

post-69923-0-42051900-1326144048_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm.. ja det kan se ut som at man kan justere noe der.

 

Jeg fant noe info her

 

Men der sier en at:

 

For og programere et MMS innkast som er MARS må den sendes til EBS

 

Jeg må vel grave litt mer inni der etter jobb å se om det finnes flere bokser.

 

Men jeg vil jo i utganspunktet ikke programmere det om, bare omgå det.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

En kvalifisert gjetting fra min side er at det skal holde å sette enten den lilla ledningen til + (sannsynligvis rød ledning til venstre) eller den blå/hvite eller begge til + for å få gratis brus.

 

Hvis du har noen mynter som virker i inntaket så bør du prøve å måle spenningen mellom blå/hvit og sort og lilla til sort.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa den knappe-komboen i den hackelinken uten at det skjedde noe spesielt.

 

Jeg fant en gammel 10er, men den gikk bare rett igjennom. Usikker på hvorfor. Kanskje jeg satt inn den mynt-telleren feil etter å ha sett på den.

 

Mulig jeg prøver og koble sammen noen ledninger, men er litt redd for å ødelegge noe.

 

Jeg finner ingen andre kretskort, annet enn en hvit boks som ser ut som ett rele eller noe.

 

Ingen serieporter eller lignende for programmering, så nøkkelen ligger vel i den mynt-telleren.

Lenke til kommentar

Er jo massevis av hvite dipswitcher ovenfor den kontakten der. Prøvd å gjøre en test på hva de gjør? du har jo bilde av utgangspunktet allerede.

 

Ellers så kan du jo se om selskapet fortsatt finnes, og ringe de.. :D

 

BTW, det er optiske sensorer som sjekker myntverdiene, på størrelsen..ikke vekten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...