Gå til innhold

Proteinpulver - hvilken type og "best før"?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å begynne med styrketrening 3 dager i uken, og følte et kosttilskudd er på sin plass.

Jeg vet egentlig ikke om det har no særlig å si på typen tilskudd, men her er matplanen min.

Jeg kommer ikke til å endre dette, da jeg vil bruke lite tid på matlagingen og bor alene.

 

Dag 1 Ris + kylling + en eller annen saus

Dag 2 Big one

Dag 3 Laks og nuddler

Dag 4 Big one

Dag 5 Ris + kylling + en eller annen saus

Dag 6 Taco

Dag 7 Noe helt annet

 

Bortsett fra dette spiser jeg frokost og kvelds, to grove brødskiver med ost og skinke.

 

--

 

Jeg (er ganske sikker på at jeg) trenger er et proteintilskudd, spørsmålet er hvilket.

Hvilket anbefales, hvor bør det kjøpes?

Og så er jeg litt nervøs for å kjøpe i for store kvanta, da jeg er usikker på hvor lenge pulveret varer etter forseglingen er brutt første gang?

 

På forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Målet er ikke å bli _RIPPED_ - snarere å holde seg i form samt få litt mer definerte muskler på overkroppen.

 

Det er mulig at når jeg begynner for alvor så legger jeg litt om på kostholdet, det blir i så fall mer kylling og laks i stedet for big one. Taco må jeg ha endag i uka for å fungere ;)

 

Hvor fort bruker man opp 3 kilo pulver?

Hvor ofte er det meningen at man skal ta en shake? Planen var å holde seg til en hver dag.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Ville nok lagt om litt, spist minst 5 måltid dagen og droppa big one. Kjør èn dag i uka da du spiser hva du vil og så mye du vil.

 

Er rundt 100-120 servings på 3kg så rundt 100 shakes hvis du tar en scoop. Ta shake når du trenger det, 30min før trening og rett etter trening er mest vanlig. Selv tar jeg om morgenen og kvelden i tillegg. På hviledag kan du ta om morgen og/eller kveld.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Middagene er jeg med på, jeg kan tvinge meg selv til å spise noe brødskiver ekstra, men mer går ikke ned.

 

Så alt av "Whey" proteiner er bra?

Jeg tenker det blir en 3-4 kilo nå første gang.

 

Hva om jeg vil ha noe som også smaker greit, er det noe jeg bør gå for da?

Det er så mye bøtter det står Whey på, jeg har ikke lyst å sitte med noe som smaker hår og ikke funker.

 

Om jeg kunne få noen få navn å gå etter, så hadde jeg vært veldig fornøyd.

 

EDIT: Er det noe mer jeg bør investere i? Eller holder det med møllers trans? :p

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Kosthold er 70%. Jeg merka fort resultater når jeg slutta å spise brødskiver å heller spiste sunn mat. Trenger heller ikke proteinpulver da kostholdet mitt inneholder nok proteiner i massevis.

 

Ikke alle som har tid/penger til å steke biff/kylling til alle måltider dagen tho. Der er proteinpulver greit, opptaket av proteinpulver er også mye raskere som er greit om morgenen og rett etter trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som regel, de som snakker positivt om kun mat og negativt om pulver, de har som regel en lav muskelmasse, de er sikkert veldefinert og de får kanskje en fin liten donald duck-pump i bicepen om morgenen, men de har som regel lav muskelmasse som de klarer å vedlikeholde ved å spise litt protein fra en makrellboks.

 

Men om du tar de samme personene i gymmet, så vil du fort set at de ikke klarer å løfte en tøddel der, de er svake, SOM REGEL.

 

Skal du bli sterk så må du kjøre innpå med pulver i tillegg.

Lenke til kommentar

Med vanlig Norsk kosthold så er jo proteinpulver en stor nødvendighet. Brødskiver og poteter inneholder lite proteiner, men spiser du ordentlig mat så er ikke det ett problem å dekke inntaket av proteiner :)

 

Den er jeg med på. Men hvis du bruker mat i form av shake vil du få næring som går rett i cellene. Vanlig mat skal først brytes ned i magen, for så å gå videre til tarmen hvor næringen blir tatt opp. Det er ingen tvil om at en shake rett etter trening vil gi bedre resultater enn trening uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...