Gå til innhold

Republikk eller monarki?


  

91 stemmer

  1. 1. Republikk eller monarki?

    • Republikk
      51
    • Monarki
      40


Anbefalte innlegg

Prinsipielt bør makt helst oppnås ved valg, ikke gå i arv.
Hvorfor "bør" det det?
Det er ikke alle som liker at disse arbeidssky folka sitter med sugerør langt nedi pengesekken. Det er tross alt skattebetalerne som betaler for luksusen deres, men de ikke har gjort en dritt for å fortjene alle disse pengene.
Kan ikke helt se forskjellen mellom Kongen og en President i så hendseende?
Enkelte motstandere av en republikk svartmaler det å ha president ved å si at de ikke vil ha noen president Stoltenberg eller visepresident Jonas Gahr Støre eller Trond Giske. De mener at det høres så grusomt ut at Stoltenberg muligens skal tituleres som president.
Irrelevant, ettersom vedkommende allerede har all makt som Kongen burde ha ifølge grunnloven.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi folk som ikke har hatt en realitet sjekk blir maktsyke (se på NK) og undertrykker folket sitt.

Politikere er maktsyke per definisjon, hele den politiske prosessen er basert på at maktsyke politikere som søker å komme seg til makten.

 

Ettersom maktsyken foreløbig ikke er bevist arvelig, kan man vel forvente at hyppigheten av maktsyke blandt monarker vil være omtrent som i den generelle befolkning (trolig under 10%) i motsettning til politikerne hvor sykdommen er en nødvendig kvalifikasjon (insidens 100%)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politikere er maktsyke per definisjon, hele den politiske prosessen er basert på at maktsyke politikere som søker å komme seg til makten.

 

Ettersom maktsyken foreløbig ikke er bevist arvelig, kan man vel forvente at hyppigheten av maktsyke blandt monarker vil være omtrent som i den generelle befolkning (trolig under 10%) i motsettning til politikerne hvor sykdommen er en nødvendig kvalifikasjon (insidens 100%)

 

At maktsykhet ikke er genetisk har jo ingenting med saken og gjøre, den fremdyrkes av oppveksten deres. Og er det folkevalgte politikere får ett maktsyk utbrudd konsekvenser noe det ikke vil få om det går i arv. Hadde kongehuset i Norge faktisk hatt noe reel makt idag hadde jeg brukt all min tid og energi på og utslette kongehuset.

Lenke til kommentar

At maktsykhet ikke er genetisk har jo ingenting med saken og gjøre, den fremdyrkes av oppveksten deres. Og er det folkevalgte politikere får ett maktsyk utbrudd konsekvenser noe det ikke vil få om det går i arv. Hadde kongehuset i Norge faktisk hatt noe reel makt idag hadde jeg brukt all min tid og energi på og utslette kongehuset.

Oppveksten til monarkene tror jeg er ekstremt bra og riktig, derfor tror jeg de har veldig gode forutsetninger til å bli gode mennesker og til å oppføre seg bra også.
Lenke til kommentar

Hadde kongehuset i Norge faktisk hatt noe reel makt idag hadde jeg brukt all min tid og energi på og utslette kongehuset.

 

Bra du hadde med en "hadde" der, men jeg tror ikke det hjelper deg. Du sier at du driver med IT, men du vet tydeligvis null om DATALAGRINGSDIREKTIVET(som sannsyneligvis overvåker deg nå.). Det du kommer med er veldig nær noe Breiviklignende

 

Det høres faktisk ut som en trussel mot kongefamilien, og jeg synes det er latterlig at en datastudent legger igjen noe som ligner en kongetrussel på nett faktisk.

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller om jeg skal være alvorlig, om MODERATORENE lar det stå så kan jo i prinsippet HVA SOM HELST STÅ på diskusjon.no

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Bra du hadde med en "hadde" der, men jeg tror ikke det hjelper deg. Du sier at du driver med IT, men du vet tydeligvis null om DATALAGRINGSDIREKTIVET(som sannsyneligvis overvåker deg nå.). Det du kommer med er veldig nær noe Breiviklignende

 

Det høres faktisk ut som en trussel mot kongefamilien, og jeg synes det er latterlig at en datastudent legger igjen noe som ligner en kongetrussel på nett faktisk.

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller om jeg skal være alvorlig, om MODERATORENE lar det stå så kan jo i prinsippet HVA SOM HELST STÅ på diskusjon.no

 

Hvordan truet jeg kongefamilien? Jeg vet nok bedre en deg hva datalagringsdirektivet går utpå (som ikke er implementert enda om du ikke viste det)

 

Vet du i det hele tatt hva Brevik sto for?

 

Og hva faen har dette med tråden og gjøre?

Lenke til kommentar

Hvordan truet jeg kongefamilien? Jeg vet nok bedre en deg hva datalagringsdirektivet går utpå (som ikke er implementert enda om du ikke viste det)

 

Vet du i det hele tatt hva Brevik sto for?

 

Og hva faen har dette med tråden og gjøre?

 

Hallo, sjekk hva du skriver på nett da mann!

Du sier du studerer IT, da må du jo skjønne at nettopp det du skriver på nett registreres av andre også?

 

Jeg tror faktisk direktivet er oppe på en måte allerede, men det er ikke ordentlig oppe... Datalagring eller ikke, enkelte ting fanges opp uansett.

 

Tviler sterkt på din modenhet, for voksne folk med litt "vett" bak øra skriver ikke sånne ting på nett.

 

 

Sånn jeg forstår det, så liker du ikke landet ditt, du vil bort herifra. Du er ikke fornøyd med hvordan systemet er her, og du kom med noe som absolutt ikke passer seg på trykk eller nett.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke hva dette har med saken å gjøre?

 

Tuller du med oss eller?

 

En IT student som burde vite litt om DLD og DATA, snakker om å bruke all sin energi og makt på hva da for noe?

 

Begynner det å synke inn enda eller?

 

Det du kommer med på "internett i det daglige" er ikke en god jobbsøknad om arbeidsgiver viste hva du gjør på nett iallefall, så ikke ta med det i søknaden.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Tuller du med oss eller?

 

En IT student som burde vite litt om DLD og DATA, snakker om å bruke all sin energi og makt på hva da for noe?

 

Begynner det å synke inn enda eller?

 

Hva har det at jeg er IT student med saken og gjøre? Jeg har noe som heter ytringsfrihet og jeg er ikke redd for å bruke den. Og DLD er ett konsept, og ha kompetanse innenfor verktøyet de bruker for å gjennomføre det har ingenting med saken å gjøre. At jeg er en IT student har INGENTING med dette å gjøre, eneste er at du er en liten pyse som ikke tørr og si hva du mener og jeg ikke er det.

 

Det du mener er en trussel er ikke relevant, da det ikke er tilfellet og hva tror du VÆR ENESTE REVOLUSJON I EUROPA GIKK UTPÅ?!

Lenke til kommentar

Hva har det at jeg er IT student med saken og gjøre? Jeg har noe som heter ytringsfrihet og jeg er ikke redd for å bruke den. Og DLD er ett konsept, og ha kompetanse innenfor verktøyet de bruker for å gjennomføre det har ingenting med saken å gjøre. At jeg er en IT student har INGENTING med dette å gjøre, eneste er at du er en liten pyse som ikke tørr og si hva du mener og jeg ikke er det.

 

Det du mener er en trussel er ikke relevant, da det ikke er tilfellet og hva tror du VÆR ENESTE REVOLUSJON I EUROPA GIKK UTPÅ?!

 

Please, du er IT student, men har tydeligvis ikke fått med deg HISTORIE faget på ungdomskolen?

Lenke til kommentar

Jo det har jeg, men det har vel ikke du.

Jeg fikk standpunktkarakter 6 i historie....

 

Du vet absolutt ingenting om oppførsel på internet iallefall, du har jo ødelagt hele tråden, bare med å komme med vas og ved å skremme folk.

 

Det å si du "hater" noen eller noe er ikke konstruktivt i en debatt, rett og slett utrolig barnslig måte å kommunisere på. Ikke engang greit for Backstage forum..

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Du sammenligner meg med Brevik og jeg ødelegger tråden? Du kunne bare ignorert meg. Uansett gamle mann, begynner nok å bli en stund siden du fikk 6 i historie, jeg får B i informasjonsikkerhet betyr det at jeg er ett eller annet geni når det kommer til DLD? Nei. Jeg vet det er ett dårlig ord i en debatt, men jeg prøvde egentlig ikke og debattere. ville bare fremme følelsene mine og min mening.

Lenke til kommentar

Du sammenligner meg med Brevik og jeg ødelegger tråden? Du kunne bare ignorert meg. Uansett gamle mann, begynner nok å bli en stund siden du fikk 6 i historie, jeg får B i informasjonsikkerhet betyr det at jeg er ett eller annet geni når det kommer til DLD? Nei. Jeg vet det er ett dårlig ord i en debatt, men jeg prøvde egentlig ikke og debattere. ville bare fremme følelsene mine og min mening.

 

Det høres ut som en Raga Rockers låt det.. Forbudte Følelser

 

Dersom du ikke prøver å debattere, så har du ingenting her å gjøre.

 

Følelser det kan du få utrykt på andre måter, et tips start et band og lag sinna,sinna,sinna musikk.

Lenke til kommentar

Det høres ut som en Raga Rockers låt det.. Forbudte Følelser

 

Dersom du ikke prøver å debattere, så har du ingenting her å gjøre.

 

Følelser det kan du få utrykt på andre måter, et tips start et band og lag sinna,sinna,sinna musikk.

 

Jeg klarer beklageligvis ikke og lage musikk, ikke engang datamusikk, tro meg, har prøvd og er ikke flink til det, skulle gjerne ønske jeg kunne det da men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...