Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT oppjusterer hastigheten:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at de som har Delta linjen nå får den nye Delta 3000 hastigheten? virket sånn ut i fra det it avisen skreiv.jeg har ikke merket noe enda i hvertfall :)

 

Lese postene ovenfor nå da.. Tror du ikke flere andre har spurt om det? :roll:

 

Nei, ifølge NGT kundeservice vil Delta-kunder bli flyttet over til Delta2000. De opplever ingen hastighets-økning, men betaler 100kr mindre i måneden. Oss mange heldige som betaler charlie-pris for delta ender dermed opp med samme linje, til samme pris.

 

Lite märkligt att jag inte fått varsel om det då. Jag tror faltist att gamla deltakunderna fortfarande får betala 898 för 2000 i stället för 2048, medans nya kunder får Delta 2000 till en hundring mindre.

Lenke til kommentar

jeg er NGT kunde, men det er virkelig påtide at de begynner å tilby no mer heftige tjenester til privatkunder. .se ligger bare SÅ langt forrand oss på dette omerådet.

 

Etter at NBBL satte ned foten for BBB så har det liksom ikke skjedd noe her til lands. i hvertfall ikke til en rimelig penge :(

Lenke til kommentar
.se ligger bare SÅ langt forrand oss på dette omerådet.

 

Du kan ikke bare sammenligne med andre land sånn uten videre. Det er MANGE andre faktorer å ta hensyn til. Å legge all skyld på ngt er blåst.

 

Faktum er at ngt faktisk ligger på toppen av dsl isp-er her i landet.

Det er anderledes hos naboene ja, men det er ikke ngt sin feil...

 

Go ngt!

Lenke til kommentar

Det er ikke egentlig bare stortinget sin feil heller. Joda, de kunne hjulpet til (det er jo vi som velger de inn dit, så det er til slutt vår feil..).

 

Det største problemet her i landet er bosetningsmønsteret.

Hos naboene bor de fleste i og rundt et fåtall store byer. Dette fører til at det er enkelt og billig å bygge ut infrastruktur for å nå mange kunder.

 

Sånn er det ikke her i Norge. Vi skal på død og liv bo på hver gudsforlatte lille holme, og da blir det for dyrt å bygge infrastruktur som når ut til like mange som hos naboen.

Færre kunder = mindre fortjeneste = høyere priser/mindre invisteringsvilje

Lenke til kommentar

Har praktisk talt fri hastighet jeg....for rundt 500,- lappen.

Laster ned fra nettet fortere enn jeg skriver til USB flashdrive.

 

MEN, jeg vil fram til at mange servere er treige eller overbelasetet (spesiellt norske). Og da får jeg ikke utnyttet linjen alikevel. Dette til trøst til de som må vente.

 

Morsommt er det alikevel når man treffer: Med Download Accelerator traff jeg en tysk server som gav rundt 500 MB (megabyte) på tre nedlastninger på samme tid (så mange jeg rakk å sette opp). 8)

(Antaglig kan jeg komme opp i ca. 11 Mb som er limit for USB 1.1)

 

Tenker på alle de kostbare årene med ISDN (som burde vore gratis fordi det går så tregt). :shrug:

Lenke til kommentar

Joa, det er jo vi som innbyggere som velger de som sitter på Stortinget, men man burde jo kunne anta at de burde ta besluttninger som var til det beste for landets innbyggere og bedrifter og ikke èn bedrift, som Telenor.

 

 

Når det gjelder bosettningsmønsteret er det jo greit at den nødhvendighvis lir og bør være dyrer i distriktene (f.eks Sogn og Fjordane). Men det er ingen grunn til at vi som bor i byer og tettsteder i nærheten av de store byene bør betale så mye mer enn svenskene slik vi gjør. Det er ingen grunn til at det skal være så mye dyrere med bredbånd i Oslo og Bergen en i Stcokh. og Gøteborg.

 

Min mening er at Stortinget gjorde en generaltabbe av de skjeldne da de gav vekk kobbernettet og stammlinjene som staten hadde brukt årtier å bygge opp til Telenor. Dette er noe som vil forhindre det meste av reell konkuranse i mange år fremover og noe Norge vil tape på på lang sikt.

Lenke til kommentar

Det kokte her et øyeblikk.... men jeg fikk roet meg........--litt--

 

Her i Sogn og Fjordane bygger PRIVATE ut med lyskabel i tettstedene, og der det er litt lenger fra tettsted som jeg, har vi USB-radiolink til nærmeste TV-mast.

Det hele blir sydd sammen med lyskabel viklet på høgspentnettet..sånn omtrent.. Og klarer oss bra..

Jeg betalte Kr. 1800,- for antenne, kabel, modem, software og montering. Månedsleiga er som nevnt før vel Kr. 500,- for i praksis fri hastigheit.

 

Sitt nå inne i byn og klå Mb ut av NGT, Telenor eller hvem, og betal inn i den lettvinte pengemaskinen deres....

Vi subsidierer vel byene nok allerede tenker jeg. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ser at mange sier de ikke har fått Delta3000 når de hadde Delta linja.Det fikk jeg. Oppgraderinga sjedde plutselig og uten varsel. Jeg ble seføgelig glad samtidig som jeg ikke skjønte hvorfor. Jeg ringte NGT og spurte og de sa at de har skrudd opp alle hastigheter. Min måling viser nå 3110 kbps :D og jeg er en fornøyd og lykkelig kunde. Skal aldri bytte ISP. ALDRI!! :woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Har praktisk talt fri hastighet jeg....for rundt 500,- lappen.

Laster ned fra nettet fortere enn jeg skriver til USB flashdrive.

 

MEN, jeg vil fram til at mange servere er treige eller overbelasetet (spesiellt norske). Og da får jeg ikke utnyttet linjen alikevel. Dette til trøst til de som må vente.

 

Morsommt er det alikevel når man treffer: Med Download Accelerator traff jeg en tysk server som gav rundt 500 MB (megabyte) på tre nedlastninger på samme tid (så mange jeg rakk å sette opp). 8)

(Antaglig kan jeg komme opp i ca. 11 Mb som er limit for USB 1.1)

 

Tenker på alle de kostbare årene med ISDN (som burde vore gratis fordi det går så tregt). :shrug:

 

Jøss som jeg beundrer deg.. du er min helt! :lol:

Lenke til kommentar
Det kokte her et øyeblikk.... men jeg fikk roet meg........--litt--

 

Her i Sogn og Fjordane bygger PRIVATE ut med lyskabel i tettstedene, og der det er litt lenger fra tettsted som jeg, har vi USB-radiolink til nærmeste TV-mast.

 

Sorry at jeg bryter inn med totalt urelevante kommentarer... Lyskabel??

Seriøst, det blir for tåpelig. Regner med du snakker om fiber, men det får være grenser for hvor mange tåpelige fornorskelser man skal bruke

Lenke til kommentar
Det kokte her et øyeblikk.... men jeg fikk roet meg........--litt--

 

Her i Sogn og Fjordane bygger PRIVATE ut med lyskabel i tettstedene, og der det er litt lenger fra tettsted som jeg, har vi USB-radiolink til nærmeste TV-mast.

 

Sorry at jeg bryter inn med totalt urelevante kommentarer... Lyskabel??

Seriøst, det blir for tåpelig. Regner med du snakker om fiber, men det får være grenser for hvor mange tåpelige fornorskelser man skal bruke

 

Syntes den var tøff jeg! Fikk litt starwars assosiasjoner :woot:

Lenke til kommentar

Sorry at jeg bryter inn med totalt urelevante kommentarer... Lyskabel??

Seriøst, det blir for tåpelig. Regner med du snakker om fiber, men det får være grenser for hvor mange tåpelige fornorskelser man skal bruke

 

Syntes den var tøff jeg! Fikk litt starwars assosiasjoner :woot:

 

Ja, du sier vel Lys-sverd også tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
ja for guds skyld. bare klag for å gjøre det lissom. arghh...får vondt i magen av idioter som deg ass.

 

Regner med du ikke skjønte prinsippet.. Man lager jo avtaler for moroskyld, gjør man ikke? :roll:

 

Tror ikke veggis skjønte hva du mente. De kan oppgradere så mye de vil, men med en gang de setter hastigheten NED, er situasjonen en helt annen. Forsetill deg at du kjøper en halv liter øl på boks på en butikk. Senere oppdager du at det bare var 0,45. Det gjør lite, men når det står at det skal være 0,5, så forventer man det. Om det er 0,6 kan man sikkert også si ifra, selv om det bare blir dumt.

 

Håper du skjønner at det var du som dreit deg ut akkurat der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...