Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm.. hvis installasjonen feiler med den modulen...

 

du prøvde sikkert

perl -MCPAN -e 'install Crypt::SSLeay'

 

... så går det an å se gjennom feilmeldingene og prøve å installere feilende dependencies manuelt istedet for å stole på CPAN's automatiske håndtering, har hjulpet meg ofte.

 

edit: ser av andre meldinger her at det har du sikkert gjort :) men prøv som sagt å finne årsaken til feilen og installer manglende moduler manuelt

Lenke til kommentar

Ja, det prøvde jeg først. Så klagde CPAN på at jeg ikke hadde openssl installert.

 

Siden jeg kjører Debian, så brukte jeg 'apt-get install openssl', og fikk installert det.

 

CPAN kom deretter en anelse lenger, men kræsjet allikevel når det var noen openssl-filer den ikke fant.

 

Scriptet ditt var ganske oversiktlig skrevet, så det var ikke så vanskelig å finne ut at det bare var SOL og GuleSider som faktisk benyttet denne modulen. Så da ble den enkleste metoden å bare kutte ut de to.

Lenke til kommentar

det står kort kommentert i FAQ'en på sidene.

 

Så lenge systemet reverse-engineerer en http session og parser html, så er det ikke særlig stabilt, det vil i beste fall kreve kontinuerlig ettersyn og oppfølging (fra min side) ettersom html layout på sidene kan endre seg.

 

Hvis du installerer systemmodulene som trengs, LWP::UserAgent, HTTP::Cookies, URI::Escape og Crypt::SSLeay (som regel bare den siste som mangler) så skal

cd ~/tmp && tar xzvf sms.tar.gz && perl Setup.pl

enkelt kunne kjøres av hver enkelt bruker som skulle ønske å sende sms.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...