Gå til innhold

Time is an illusion.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk noen tanker mens jeg satt på bussen. Skrev det ned på engelsk.

 

"Learn that the passage of time is just an illusion.

The past and the future only exists as thought in the present.

Years and minutes are man made concepts.

Time is only a measurement, merely an institution upon which society functions, in order to run everything systematically.

 

No time has ever passed.

You live in the same present moment as the ancient Greeks, only their cells are dead.

Death is energy transformed, not a result of the passage of time.

A year is not a universal concept. Day and night is determined by the rotation of the Earth.

Think about this fact: the length of a year is entirely different on Mars.

You will learn that the arbitrary and man made Earth-time, has defined your life in innumerable ways.

 

Don't worry about your age again. You are not one day old. Your life is a long chemical reaction.

A chemical reaction that does not work upon time, but upon transformation of energy.

 

You are but energy.

You might think it makes your life meaningless, but you forget that you are councious of this fact.

 

You are conscious energy."

cool story bro, needs more dragons and shit.

 

men for og være seriøs, dette er dritbra.

Endret av MorganGaming
Lenke til kommentar

Fikk noen tanker mens jeg satt på bussen. Skrev det ned på engelsk.

 

"Learn that the passage of time is just an illusion.

The past and the future only exists as thought in the present.

Years and minutes are man made concepts.

Time is only a measurement, merely an institution upon which society functions, in order to run everything systematically.

 

No time has ever passed.

You live in the same present moment as the ancient Greeks, only their cells are dead.

Death is energy transformed, not a result of the passage of time.

A year is not a universal concept. Day and night is determined by the rotation of the Earth.

Think about this fact: the length of a year is entirely different on Mars.

You will learn that the arbitrary and man made Earth-time, has defined your life in innumerable ways.

 

Don't worry about your age again. You are not one day old. Your life is a long chemical reaction.

A chemical reaction that does not work upon time, but upon transformation of energy.

 

You are but energy.

You might think it makes your life meaningless, but you forget that you are councious of this fact.

 

You are conscious energy."

 

Eksisterer egentlig tid?

Veldig bra *aplaus*

=)

 

Jeg tar meg friheten til å tilføye en ting jeg (tilføielse i rødt):

 

"You might think it makes your life meaningless, but you forget that you are councious of this fact.

 

You are conscious energy, and the conscious energy that you are, is constantly creating meaning in the life that you, the conscious energy, live"

 

Kommentar på denne tilføyelsen? =)

 

Jeg likte det du skrev, ikke missforstå meg. Likte alt sammen, var dypt, og veldig godt skrevet. Og godt tenkt. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksisterer egentlig tid?

Både ja og nei. For oss mennesker; JA. For dyr; NEI.

For andre planeter, nei.. Den dagen mennesker setter sine ben på en fremmed planet, så vil klokkene deres fra denne verdenen, være ugyldige, (sannsynligvis).. Dagene kan være mye kortere, også videre...

 

Er det mulig med liv på planeter der det er to soler som gjør at det blir dagen hele tiden overalt på planeten? Om ikke to soler er tilstrekkelig til å få til dette? Krever det flere? ... Uansett, er det mulig for en fullt opplyst klode at det er lyst konstant over alt hele tiden, og at det er avansert liv der??? :)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Dette var vanvittig bra skrevet, trådstarter. Du setter virkelig ordene på det. Bra sagt, men det er vel strengt tatt lite å diskutere med mindre det kommer noen religiøse vrangforestillinger inn i bilde. Noe det har en tendens til å gjøre *sukk*. Det orker ikke jeg diskutere mot ihvertfall

Lenke til kommentar

Bra sagt, men det er vel strengt tatt lite å diskutere med mindre det kommer noen religiøse vrangforestillinger inn i bilde.

 

Vel, det ville vært synd! Håper jo på en filosofisk og åpen diskusjon.

Tid er jo et ganske stort begrep, så noe bør man jo kunne diskutere her. :)

 

Både ja og nei. For oss mennesker; JA. For Dyr, nei.

For andre planeter, nei.. Den dagen mennesker setter sine ben på en fremmed planet, så vil klokkene deres fra denne verdenen, være ugyldige, (sannsynligvis)..

 

Hvis det bare eksisterer for oss mennesker, da er det vel bare en slags illusjon?

Ganske vilt å tenke på hvor mange som gleder seg til de blir f.eks 20 år.

Det vil si at mennesker flest identifiserer seg ut i fra hvor mange ganger jordkloden roterer rundt sola.

Som om selve tallet betyr noe!

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

You are conscious energy, and the conscious energy that you are, is constantly creating meaning in the life that you, the conscious energy, live"

 

Kommentar på denne tilføyelsen? =)

 

Meget flott tilføyelse!

Takk skal du ha. :)

Godt å høre! :D

Bare morsomt å kunne bidra med noe ;)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

(...)Tid er jo et ganske stort begrep, så noe bør man jo kunne diskutere her. (...)

Kanskje en god plass å starte kan være å komme frem til en eksakt definisjon av begrepet tid slik det skal brukes videre i denne tråden. Det er stor forskjell på den allmenne oppfatningen av tid og begrepet tid slik det defineres i fysikkens verden. Forholder man seg utelukkende til den spesielle relativitetsteorien så har man jo et ganske ryddig utgangspunkt å forholde seg til.
Lenke til kommentar

Bra skrevet. :)

 

Du stiller et interessant spørsmål; Eksisterer tid?

 

Tid som i timer og minutter er menneskeskapt. Det er vårt verktøy for å inndele hendelsenes orden. En time er fullt og helt relativt av hvor du befinner deg.

 

At tid ikke eksisterer er dog diskuterbart !

 

I følge relativitetsteorien er tid tett knyttet til de tre fysiske dimensjonene i rommet. Ofte referert til som den 'fjerde dimensjon'.

 

Veldig forenklet går konseptet ut på at store himmellegemer bøyer tiderommet. Dette medfører at tiden går saktere på jorda enn i fritt rom. Dette har vi gode beviser på.

Skal du eksempelvis kommunisere med en satelitt må du ta høyde for relativistisk tidsregning da tiden løper fortere i rommet.

Lenke til kommentar

og begrepet tid slik det defineres i fysikkens verden. Forholder man seg utelukkende til den spesielle relativitetsteorien så har man jo et ganske ryddig utgangspunkt å forholde seg til.

 

Det er sant, men det ville kanskje vært mer passende i vitenskaps-kategorien?

Er nok mest interessert i å diskutere den almenne oppfatningen av tid, og i samme slengen hjelpe folk med å slutte å bekymre seg over fortid og framtid.

 

Lar dette i hovedsak være en filosofisk diskusjon, der tid, bevissthet, samfunn og univers er nøkkelord.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Både ja og nei. For oss mennesker; JA. For Dyr, nei.

For andre planeter, nei.. Den dagen mennesker setter sine ben på en fremmed planet, så vil klokkene deres fra denne verdenen, være ugyldige, (sannsynligvis)..

 

Hvis det bare eksisterer for oss mennesker, da er det vel bare en slags illusjon?

Ja, og jeg er helt enig i dine tanker du har skrevet i åpningsinnlegget! =)

 

Tid er en illusjon. Men illusjonen er et faktum for oss mennesker. Uten den så blir alt kaos... Så det er en svært nyttig illusjon, for å si det slik. Men man må jo også gå inn å se på hva begrepet illusjon inneberer, og hvordan dette begrepet blir definert:

http://no.wikipedia.org/wiki/Illusjon

 

Som du ser, er kan illusjon bety flere ting. Men tid er ikke en vrangforestilling. Så det er ikke en slik illusjon. Det er mer en nyttig menneskeskapt illusjon som baserer seg på virkelige ting, for eksempel planetens bevegelse rundt sola og sin egen akse o.l...

 

Ganske vilt å tenke på hvor mange som gleder seg til de blir f.eks 20 år.

Det vil si at mennesker flest identifiserer seg ut i fra hvor mange ganger jordkloden roterer rundt sola.

Jeppsipeppsi! Det er helt korrekt!

I løpet av min levetid har snart jorda snart beveget seg 29 ganger rundt sola.

Jeg er stolt over å være en blandt de første i den skrevene/ og uskrevne historien som kan si dette! Det er langt flere av de som har levd her som ikke kunne ha sagt dette, fordi di ikke på noen måte visste dette, enn de som har hatt muligheten til å vite det. :)

hehe..

 

Som om selve tallet betyr noe!

Nettopp. Alt i naturen er bare prosesser. Jeg er en prosess, du er det, alle er det. Alt som foregår oppi hodene våre er bare prosesser, og vi kan være snille i barndommen og bli massemordere i voksen alder og så videre... fordi alt konstant forandrer seg; er en prosess. (sett litt for mye breivik-diskusjon på nrk i dag merker jeg...) Planeten er i seg selv en prosess... Sola er det, alle andre stjerner er det, en prosess altså, alt er en eneste naturlig prosess! Fjell slipes ned, og nye fjell dannes, til og med fjellene er en prosess... :)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...