Gå til innhold

Anbefalte innlegg

JEG TRENGER VIRKELIG HJELP!!!.

JEG MÅ VITE HVORDAN PROSESSOR JEG SKAL KJØPE.

SKAL JEG KJØPE EN I7 2600K ELLER I7 2700K

HVORDAN BØR JEG KJØPE?? JEG VET AT 2600K ER EN DEL 100 LAPPER BILLIGERE EN 2700K MEN 2600K HAR 3,4 GHZ MENS 2700K HAR 3,5 GHZ! FÅR JEG MER UT AV 2700K ELLER 2600K?

OG HVIS DEM SKAL OVERKLOKKES FÅR JEG VIRKELIG SÅ MYE EMR UT AV 2700K?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valg av i7 2600k eller i7 2700k

JEG TRENGER VIRKELIG HJELP!!!.

JEG MÅ VITE HVORDAN PROSESSOR JEG SKAL KJØPE.

SKAL JEG KJØPE EN I7 2600K ELLER I7 2700K

HVORDAN BØR JEG KJØPE?? JEG VET AT 2600K ER EN DEL 100 LAPPER BILLIGERE EN 2700K MEN 2600K HAR 3,4 GHZ MENS 2700K HAR 3,5 GHZ! FÅR JEG MER UT AV 2700K ELLER 2600K?

OG HVIS DEM SKAL OVERKLOKKES FÅR JEG VIRKELIG SÅ MYE EMR UT AV 2700K?

 

Har det noe mening å legge ut 3 topicer når det gjeller en sak?

 

Slett dem før Forum Moderatator fjerner dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Ikke skriv i ALL CAPS (regnes som "skriking og lite høfflig)

-Ikke post samme post i flere kategorier (mot forumreglene)

-Tenk deg litt om og lag en emnetittel som faktisk beskriver spørsmålet fremfor å skrike "HJELP!". Alle vil ha hjelp og svar på sine spørsmål her, så dette forteller oss ingenting.

 

Hvis du gjør som beskrvet over vil du få langt fler og bedre svar.

 

Det sagt: Hvis du skal overklokke så ville jeg fremdeles valgt 2500K. Den mangler bare hyperthreading i forhold til 2600K/2700K og det er ikke spesiellt viktig ved mindre du bruker ganske spesifikke programmer. Du får mye bedre total ytelse om du bruker pengene du sparer på et bedre skjermkort (for gaming bruk) eller en SSD til operativsystemet (generellt/arbeids-bruk).

 

Alle disse 3 prosessorene vil gå omtrentlig like langt ved overklokking på en skikkelig kjøler, så i mine øyne er er det lite å hente på å gå opp i modell her i forhold til hva du faktisk får ut av det i praksis. Bruk heller litt av pengene du sparer på en skikkelig kjøler. Det vil hjelpe mest på å nå en høy stabil frekvens.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...