Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Toyota Corolla E10. Tips?


Anbefalte innlegg

Vurderer en billig bruksbil og har egentlig havnet på 3-dørs Corolla E10 1,6 xli mtp forbruk, driftsikkerhet og kostnader. (Den taper rått på kjøreglede og utseende.. Men det får gå:p).

 

Alle merker har årsmodeller du bør gå for mtp utstyrsnivå, kvalitet på det tekniske og "barnesykdomer". Så da må jeg nesten høre med noen som har peiling:).

 

Så til spørsmålene.

 

Har Corolla E10 utstyrpakker/nivåer(feks CL,GL,GLX osv)? hvis ja, hva er inkludert i de forskjellige "pakkene"?

 

Hvilken årsmodell bør jeg se på?

 

Noen kjente feil eller ting jeg må se etter når jeg er å ser på en?

 

Andre ting å nevne om 3-dørs Corolla 1,6 xli?:p

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XLi er jo nettopp en slik utstyrsgrad som du nevner. Om den følger normal Toyota-standard er det vel den enkleste modellen. En evnt. GLi vil ha litt mer utstyr (som elektriske vindusheiser, setevarme, soltak eller andre ting).

 

For øvrig er det vel rimelig skuddsikre biler. 3-dørsvarianten av E10 er jo ingen stygg bil heller, langt i fra, så totalt sett er det vel et bunnsolid valg.

Lenke til kommentar

Er ikke rare utvalget hvis man leter etter mer velutstyrte modeller, Toyota-kjøperne for endel år siden var ikke opptatt av utstyr, husker sambo prøvde og finne en velutstyrt eldre Carina E, 98% var XLi 1.6, krysset du av for automat så satt du igjen med ett par utslitte drosjer.

 

Men kjøper du en slik så sjekk nøye for rust, de ruster friskt om de får lov.

Lenke til kommentar

Takk for svar!.

 

Er egentlig ikke så nøye med ekstrautstyr da det bare blir en butikkracer. Har kun finni ÈN som jeg TRUR har el vinduer så har ikke store håp:P. Men litt knapper å leke med hadde jo vært gøy:P.

 

Som du sier agvg så var det vel ikke bilinteresserte folk som kjøpte Corolla, så jeg er litt redd for "Den bare går og går.. Har ikke giddi å åpna panseret så lenge jeg har eid den vartfall" folk som ikke har brydd seg.

 

Er det noe teknisk jeg burde se etter mtp omsorgsvikt?. Finns det i det heletatt svakheter på disse bilene?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...