Gå til innhold

Skjermdriver har sluttet å virke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du mener skjermkortet har en form for speedstep funksjon som gjør at frekvensen på kortet forandres av seg selv og i forhold til belastning?

Japp, dette er ikke akkurat nytt. Frekvensen endrer seg dog ikke etter belastning med mindre du kjører Furmark eller Kombustor.

 

I en tid der alt skal være stille og miljøvennlig har dette eksistert en goooood stund.

Lenke til kommentar

Jeg er forhåpentligvis din redningsmann :thumbup:

 

Har hatt samme problemet i lengre tid, dog har jeg ATI kort. Symptomene er dog klin like. Det later altså til å være et Windows problem.

 

Enkelte kombinasjoner av kort og OS ser ut til å kræsje fordi de idler på for lav klokkefrekvens.

 

Er usikker på fremgangsmåten for NVIDIA, mulig du manuelt må skrive om et tall eller to i en config fil ett eller annet sted, men du må rett og slett stanse skjermkortet ifra å idle på en lav klokkehastighet.

 

Min idlet på 100Mhz, og da kræsjet den titt og ofte, tom. i noen spill. Økte idlehastighet til halvparten av stock, rundt 500 om jeg husker riktig, og vips, har ikke hatt et kræsj siden.

 

Eneste ulempen er at kortet vil lage mer varme mens det idler, og kanskje bråke litt mer, men pytt sann, det er utrolig mye mindre irriterende enn konstante driver resets.

 

Skjedde samme med meg, krasja uansett drivere, satte opp volten ett lite hakk i msi afterburner, så funka alt igjen.

Kan ikke tro det er noe annet en windows som monger.

Lenke til kommentar

Basert på det som er sagt her og det jeg foreløpig har funnet på nettet, bla hos tweak guide, har jeg nå prøvd å installere den nye driveren på nytt, men denne gangen med "custom", hvor jeg kunne velge "clean install", og uten 3d-mulighet. Har foreløpig ikke opplevd noe trøbbel og vil anta det var det som skulle til.

 

For å sitere tweak guide:

"if you are experiencing problems with the latest drivers it is almost always due to either not cleanly installing the most recent driver (i.e. there is driver 'residue' from other versions of graphics drivers on your system), or typically some other system-related issue"

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Drit. Der kom det igjen.

 

Flott figur, men pri én er å få et stabilt system. Noen som vet hvordan man går inn å stiller idle clock? Jeg har ikke funnet verken config fil i skjermdrivermappa eller funnet det i nvidia control panel. Mulig jeg bare prøver å ta fra hverandre alle komponentene i maskina og sette det sammen igjen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...