Gå til innhold

Need to know about London


Anbefalte innlegg

Heeilu<3

 

Jeg skal til London sammen med mamma iløpet av 2012 og derfor lurer vi på:

 

1. Om vi vil bo på et hotell som er komfortabelt, rimelig og nært sentrum, hvilket hotell burde vi bo på?

2. Er det noen plasser vi absolutt må dra til mens vi er i London?

3. Er det noen plasser vi absolutt ikke må dra til?

4. Er det noen spesielle kafeer vi burde ta kaffe pausen på?

5. Når på året er det best og dra til London?

6. Hvor er de beste shopping gatene?

 

Om du det er noe mer vi burde vite før vi reiser motas det med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

1 -På sider som hotels.com http://no.hotels.com/ og lignende kan du søke etter hoteller der du skal være og få opp pris, stjerner osv. Har ikke vært i london selv, men vært endel i skottland. Pleier selv å prute, dvs jeg sender en forespørsel om hvor mange som skal bo og hvor lenge og ber så pent om å få en god pris. Noen har da tilbudt forbløffende store avslag.

 

Noen tilbyr også uten frokost. Frokost er dyrt nå, betaler fort over 300,-/par pr. frokost for en tilsvarende frokost som koster det halve på enhver engelsk pub eller cafe. Standard full engelsk frokost tilbys overalt i morgentimene, så det er valgfritt om man vil ha det behagelig og enkelt på hotellet eller dra ut og spise frokost.

 

2 -Kommer an på interresser. Templar church, london eye osv er de typiske stedene man drar. Kjøp gjerne en guide, får endel tips der.

 

3 -London har vel vært plaget med endel vold men tror ikke mange turister opplever det. Det er laget et kart: http://www.spotcrime.com/uk/london her kan du huke av hva du er redd for og se hvor det skjer.

 

4 -Starbucks? Ellers er det vel nok av cafeer å velge mellom.

 

5 -Vet ikke. Kjenenr folk som drar hele året.

 

6 -Det er mange nettsider som har mye info om steder, også london: http://www.visitlondon.com/

Her er hva de skriver om shopping: http://www.visitlondon.com/attractions/shopping/

Lenke til kommentar

1. Det må hver og en avgjøre ut fra lommebok og behov.

Det er imidlertid viktigere å finne et hotell som har god kommunikasjon enn et som ligger "i sentrum". (Sentrum defineres også forskjellig av forskjelliger turister).

Ha også i bakhodet at du høyst sannsynlig kommer til å tilbringe minimalt med tid på hotellet. Hotellkos kan en ta andre steder. I London bruker en tiden på å se og oppleve.

2. Nei.

Det finnes ingen steder en må innom. Det er så mye å se at en rett og slett må velge brutalt ut fra egne ønsker og kutte alt som andre sier at en absolutt må se. Dere får uansett ikke med dere alt.

Når dette er sagt vil jeg uansett anbefale å sette av en kveld tilen musikal. Det er stort mangfold og en må omtrent ha Egil Drillo Olsens forhold til musikk for å ikke finne noe som passer.

3. Ikke det jeg vet.

4. Ikke det jeg vet, men så ser jeg heller ikke det store poenget i å reise til London for å gå på en stor amerikansk kjede. Hverken McDonalds eller Starbuks, selv om jeg har vært innom den siste noen ganger.

5. Personlig foretrekker jeg Februar til Mai.

London ligger lenger sør enn oss og dette gir en forsmak på våren.

En annen vinkling er å dra i November/Desember for å få med seg julemarked og gjøre juleshopping.

6. Det avhenger totalt av hva du kikker etter.

Er standard kjedebutikker greit nok er Oxford Street greit nok, men det finnes mye mer spennende rundtomkring. (Sist jeg var i London tror jeg ikke jeg satte mine ben i Oxford Street)

Shopping i London er imidlertid stadig tema i reisemagasiner på nettet. Anbefaler derfor et søk på "shopping London".

Du finner ogås mer London-info i andre tråder her på forumet. Jeg svarte i en senest i dag.

Billetter, eller kort, til Undergrunn, Overgrunn, Buss og Tog er enklest å kjøpe på flyplassen når dere ankommer. Fortell om hva dere har tenkt å gjøre og selgeren gir dere det mest passende tilbudet.

God Tur

StoreMy

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...