Gå til innhold

Kjøpt wii - skjønner ingenting..


edinee

Anbefalte innlegg

For bare noen timer siden kjøpte jeg meg en wii. Har koblet den riktig (tror jeg da..) til tven, men

får ikke den ene kontrollen til å virke. Når jeg slo på wii sto det at jeg måtte trykke på "A" knappen, noe som

funket helt fint, neste trinn skulle jeg velge språk; det gikk ikke. Får ikke valgt språk, prøver å trykke på "A",

bruke piltastene for å flytte til et annet språk - det fungerer dårlig.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For bare noen timer siden kjøpte jeg meg en wii. Har koblet den riktig (tror jeg da..) til tven, men

får ikke den ene kontrollen til å virke. Når jeg slo på wii sto det at jeg måtte trykke på "A" knappen, noe som

funket helt fint, neste trinn skulle jeg velge språk; det gikk ikke. Får ikke valgt språk, prøver å trykke på "A",

bruke piltastene for å flytte til et annet språk - det fungerer dårlig.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Få opp sensorbaren og pek med wiimoten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

man skal trykke A og B eller va det er samtidig, A + den knappen under samtidig. husker det var noe slikt på min vertfall. første klikka var bare A så måtte man trykke inn begge.

viss ikke det var når man først hadde kommet innpå ein spill meny, husker ikke, men husk at pekeren forsvinne utafor tven også så lett for at du overset den i det den suser over skjermen så må peke rett mot

Endret av Proxor
Lenke til kommentar

Fjernkontrollen har en IR sensor i front som leser av flere IR-sendere i sensorbaren. Dette er et infrarødt lys som vi mennesker ikke ser, men som absolutt blir påvirket av omgivelsene rundt. Dette kan være lamper, stearinlys, speil, glass, varmeovner og tilsvarende ting. Når dette forstyrrer så vet ikke kontrolleren hvor på skjermen du peker, og dermed virker det ikke. I tillegg krever det litt avstand fra skjermen for å fungere.

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på folk som kjøper Wii, det er jo helt håpløst... Lever dritten tilbake på angrefristen, og kjøp deg en xbox 360 med kinect, DET funker ;)

 

Dette er en verdiløs påstand så lenge du ikke benytter deg av argumenter for å backe den opp.

 

Argumentet er jo at kinect fungerer helt flott, og er veldig nøyaktig på bevegelsene, men på wii så fungerer det svært dårlig, på grensen til ubrukelig... Kan jo også legge til at spillutvalget er MYE bedre med kinect, både for barn og voksne, for ikke å snakke om grafikken. Wii er en konsoll for barn opp til 10år, men en xbox funker for ALLE aldre.

Lenke til kommentar

 

Argumentet er jo at kinect fungerer helt flott, og er veldig nøyaktig på bevegelsene, men på wii så fungerer det svært dårlig, på grensen til ubrukelig... Kan jo også legge til at spillutvalget er MYE bedre med kinect, både for barn og voksne, for ikke å snakke om grafikken. Wii er en konsoll for barn opp til 10år, men en xbox funker for ALLE aldre.

 

Vel, det var ikke det argumentet du presenterte ovenfor med fantastiske kommentarer som "det er jo helt håpløst" eller "Lever dritten tilbake".

 

Jeg vet dog ikke om dette argumentet har så mye for seg heller. Er Kinect virkelig mer nøyaktig enn Wii? Kan du peke på et spill til Kinect som krever like nøyaktige bevegelser som feks Skyward Sword? Forøvrig så er det høyst subjektivt at Kinect har et bedre spillutvalg enn Wii - men jeg tror ikke spesielt mange vil være enig med deg. Sist så er det min mening at Wii faktisk passer til flere aldersgrupper enn Xbox. Wii er tilpasset alle aldre, kanskje med unntak av blodtørstige fjortenåringer som vil ha mest mulig pupp og zombier i spillene sine. For alle normale mennesker dog, så har Wii - og Xbox - mye å tilby for alle aldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...