Gå til innhold

Xbox / PS3 til gutter 12 og 9


StoreMyen

Anbefalte innlegg

det eneste argumentet jeg får hver gang over ps3 vs 360 snakk, så er det kun et argument som blir dratt fram fra xbox sin side, Nett spillinga er bedre. ja, den er det. men når det kommer til visse andre kvaliteter mister xbox grepet totalt.

 

og noen sier her at spaken til ps3 er vond? jeg har brukt den spaka i over 13 år og har ikke følt noen form for smerte, men 360 spaka derimot, den måtte jeg bare legge ned, pluss at jeg fikk et lite rift.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst folkens, en skulle tro det var to totalt ulike konsoller dere snakket om når realiteten er at 98% av spillene er de samme på de to plattformene og de har så og si samme funksjonalitet.

 

Begge konsollene har glimrende eksklusiver, og begge har bra features, så jeg vil si valget bør avhenge av tre ting:

 

1. Hva vennene deres spiller på

2. Hvor viktig det er med blu-ray

3. Hvor viktig og hvilken rolle online spilling er for de

 

I tillegg skader det selvsagt ikke å ta en oversikt over eksklusivene og se hva en tror kan appellere mest. Den generelle meningen er vel at PS3 har noe flere eksklusiver, men personlig finner jeg mange av disse ganske uinteressante. Vil likevel si at hadde jeg skullet velge i dag, så ville det blitt PS3 fordi den tross alt har flere spennende eksklusiver, og et bedre styrekryss (som er essensielt for 2D-spill). 360 har bedre form og knappeplassering dog.

 

Glimrende eksklusiver for konsollene er

 

PS3:

Uncharted 1-3

Demon Souls

Little Big Planet 1-2

Yakuza 3-4

3D Dot Game Heroes

Metal Gear Solid 4

 

I tillegg så har PS3 spill som Resistance, Gran Turismo og Killzone som mange liker og som dermed er verdt å ta en titt på.

 

 

360:

Fable 2-3

Halo 3, ODST, Reach

Blue Dragon

Tales of Vesparia

Lost Odyssey

Alan Wake

Splinter Cell: Conviction

Mass Effect

 

360 har i tillegg Gears-serien og Forza-serien som også er meget populære og dermed verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Er da helt feil at 360 ikke har innebygget wifi? Sist gang jeg hadde en 360 koblet jeg den da vitterlig på wifi uten å legge til noe dingsboms på baksiden?

 

Beklager, den nye slim versionen av X360 har innebygd WIFI.

 

EDIT: Må legge til at PS3 har mye bedre hardware, det vil si bedre grafikk og ytelse på visse spill!

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

Hadde valgt Ps3, fordi du slipper å punge ut 500,- for ingenting (annet en masse reklame overalt). PS3 har mye, mye bedre eksklusive spill.

 

Det aller viktigste dog er at Xbox har 30% failur rate, mot Ps3s 0,6%.

Dvs at når garantien går ut er det 1/3 sjangs for at du må kjøpe en ny.

 

Ps3 har jo i tilegg Blu-ray spiller, som du kan bruke hvis du ikke har det. Eller guttene dine kan se på BR filmer

 

;)

 

Det er helt åpenbart at du ikke vet hva du prater om.

 

Det var vel egentlig ikke noe feil. Var vel bare litt hardt for dere xbox-unger å innse fakta.

 

 

BTW: På PS3 slipper du også å mase med to disker sånn som du må på xbox.

Endret av St€rk
Lenke til kommentar

 

ps3 kontrollene er vonde og holde i over tid, og jeg har skjært meg på kanten ved triggerne mange ganger.

fat versjonen av ps3 bråker som bare rakkern, i alle fall gjør min kamerat sin det.

ps3 får ikke Red ring of death, den får yellow ring of death. og omvendt.

dessuten er red ring of death fikset på de nyere fat xbox 360.

xbox 360 kontrollene har passet perfekt til hendene mine i all tid jeg har hatt den, mens ps3 kontrollene er for små, så det er døds vanskelig og spille.

på xbox kontrollene kan du kjøpe battery packs (oppladbar batteripakke) som koster 300 kroner eller noe sånt.

dessuten synes jeg at mesteparten av ps3 eksklusivene er relativt dårlige/kjedelige/repetive.

a

 


  1.  
  2. Har en Xbox 360, ps3 og en PC stående nesten ved siden av hverandre. Xboxen overdøver både PS3 og PC.
  3. Jeg skrev aldri at PS3 fikk RROD, jeg skrev at Xbox fikk det.
  4. Det kalles ikke Yellow Ring of Death, det kalles Yellow Light of Death på PS3. YLOD.
  5. Skjært deg på en PS3 kontroll? I alle mine år med PS ( 1,2 og 3 ), har jeg aldri kuttet meg eller hørt om noen som har kuttet seg på en PS kontroll! :ohmy:
  6. PS3/Xbox kontroller er smak og behag. Jeg liker Xbox kontrolleren fordi den er god å holde i, mens PS kontrolleren bare...bare passer på en veldig god måte.
  7. Battery packs? Jeg kjøpte min PS3 rundt 2006/2007 og har bare hatt et batteri i den.. Som jeg verken har satt i eller tatt ut. Man kjøper en kontroller, bruker den, lader den også bruker man den igjen. Ikke trenger man å gå ut av huset for å kjøpe batterier og batteripakker.

Jeg har da ikke sagt at fat Xbox ikke bråker? Nede ved triggerene er det noen skarpe kanter som kommer fram når du trykker inn en trigger. Ps1 og ps2 kontrollene hadde virkelig bra kvalitet, synd Sony ikke brukte de samme på ps3.

Lenke til kommentar

Enig ps3 padden er dålig designet , vonde triggere har selv merka den skarpe kanten (måttte bruke en fil på mine) og 2 analog stikker som ikke er egna til fps spill :ph34r: modda mine ps3 stikker radikalt med drastiske mods for å i de hele tatt makte å bruke dem

 

Mine bilder av prosjektet

 

Min modding av ps3 pads

 

mye bedre nå enn sonys forsøk

 

Dremla ned toppene på ps3 paddene , monterte grip pads og trigger addons for å få i de hele tatt en spille følelse med ps3 funka myyye bedre en orginal paddene (synd at man må gjøre slike drastiske ingrep)

 

Leser at gt5 og uncharted blir rated high her? hvorfor ingen av de 2 seriene har noe å stille opp online mot gears og forza comunety og game modes :!:

Endret av samco
Lenke til kommentar

Positive elementer med Playstation 3

Gratis onlinespilling

Simpelt, brukervennlig OS

Mange gode og varierte eksklusiver(også noen som egner seg for yngre spillere)

Stillegående

God byggekvalitet på håndkontroller(svært gode og presise spaker, trykksensitive knapper som aldri henger seg opp)

 

 

Positive elementer med Xbox 360

Alle spill kan installeres på harddisk, som gjør konsollen tilnærmet lydløs

God formfaktor på håndkontroller og svært bra oppsett av skulderknapper

Nesten alltid bedre multiplattformspill

 

Utover dette har sammenligninger svært lite å si, vil hovedsakelig anbefale PS3 på grunn av gratis online som for meg er en ren prinsippsak. Har begge, men betaler ikke for Xbox Live siden jeg ikke spiller mye online og vil jeg det spiller jeg heller på PS3 eller PC hvor det er gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har da ikke sagt at fat Xbox ikke bråker? Nede ved triggerene er det noen skarpe kanter som kommer fram når du trykker inn en trigger. Ps1 og ps2 kontrollene hadde virkelig bra kvalitet, synd Sony ikke brukte de samme på ps3.

 

Er du seriøs nå?

Her er forskjellene mellom PS1/PS2 og PS3..

 

Motion sensor, så du kan bruke kontrolleren som f.eks en Wii kontroll bare til PS3.

 

Bakre nedre pads er nå bøyelige for at du skal ha det litt mer behagelig.

 

PS knapp på midten av kontrolleren.

 

Trådløs kontroll som har et ekstremt bra batteri, med ledning til å lade det.

 

Alt annet aka hvordan den er bygget opp er helt likt.

Lenke til kommentar

exstremr bra batteri :!: dagens quote .. å nei du ps3 kontrollene er utrolig dålig standby tid på noe suger strøm ut av dem vs 360kontroller som kan lige i 14dager med still juice

 

Okay, da er jeg heldig som har en Super Kontroll! :) Nei, men helt seriøst, batteriet er veldig godt. Jeg lader det ikke ofte. Spørs selfølgelig helt på hvordan og hvor mye du lader den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine var tom på en uke i stand by lada dem vær gang jeg slo på ps3n :cool: ja ja funker der oxo

 

Tom på en uke standby? Har ikke ladet PS3 kontrolleren min på lenge fordi jeg spiller BF3 bare på PC. Den har stått litt lengre på standby i en uke for å si det sånn.

 

Nå prøvde jeg å skru den på, den funker helt fint. Bruker ikke stort med batteri på standby vettu.

Lenke til kommentar

Er da helt feil at 360 ikke har innebygget wifi? Sist gang jeg hadde en 360 koblet jeg den da vitterlig på wifi uten å legge til noe dingsboms på baksiden?

 

De fleste ps3 fanboysa her inne har fremdeles ikke fått med seg at slim 360 kom ut for lenge siden. De tror også at rrod fremdeles er et tema og at den bråker.

 

Legg også merke til hvordan ingen nevner at 360 har en vanvittig bra filmtjeneste med full hd filmer og har hatt det i årevis allerede.

 

Hvordan flere hundre 360 butikk spill kan kjøpes digitalt hvis man vil på Live. Hvor mange flere spill XBLA har fremfor PSN.

 

Hvor mye bedre gjennomført hele online opplevelsen på 360 er.

 

Alt dette skyves bare under teppet med at "live koster 500kr". Noe det selvsagt ikke gjør. Jeg betalte sist 249, rett fra xboxen. De har tilbudspriser hele tiden.

 

For ikke snakke om Kinect, som er et langt mer brukervennlig og ikke minst suksessfullt system i forhold til Move hvis man skulle ha litt interesse for motion gaming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...