Gå til innhold

Hva synes dere om dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Ok da går jeg for den billigste. Nettverkskort tips? Aner ikke helt hva jeg skal se etter da. Har en rask linje her hvor jeg bor nå så den burde jo ikke være flaskehals ihvertfall.

Du vil være godt dekket av integrert på hovedkortet vil jeg påstå.

 

 

Åja det tar trådløst det også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok da går jeg for den billigste. Nettverkskort tips? Aner ikke helt hva jeg skal se etter da. Har en rask linje her hvor jeg bor nå så den burde jo ikke være flaskehals ihvertfall.

Du vil være godt dekket av integrert på hovedkortet vil jeg påstå.

 

 

Åja det tar trådløst det også :)

Trådløst nettverk på stasjonær er like ille uansett hva du velger, om du absolutt ikke er villig til å bruke 300 kr på et homeplug starter-kit ville jeg gått for en USB-variant så jeg ikke kastet bort innvendig plass på et suboptimalt resultat.

Lenke til kommentar

Okay,takker!

 

Siden du sitter med alt mulig av info virker det som så kjører jeg på med neste spm.

 

 

Må jeg koble ssd disken på en spesiell inngang for å få fullt utbytte av hastigheten? Og jeg ser at PRO kortet har noe som heter Intel® Smart Response Technology?

 

Skal jeg bare plugge inn ssd og HDD på de to 6GB/s portene så gjør HK at HDD blir raskere enn vanlig?

Lenke til kommentar

Okay,takker!

 

Siden du sitter med alt mulig av info virker det som så kjører jeg på med neste spm.

 

 

Må jeg koble ssd disken på en spesiell inngang for å få fullt utbytte av hastigheten? Og jeg ser at PRO kortet har noe som heter Intel® Smart Response Technology?

 

Skal jeg bare plugge inn ssd og HDD på de to 6GB/s portene så gjør HK at HDD blir raskere enn vanlig?

Du må koble SSD på de hvite portene på hovedkortet for optimal hastighet.

 

Intel Smart Response Technology er en teknologi utviklet av Intel for å lagre mindre, ofte brukte filer på SSD for raskere respons når Windows og programmer starter opp. Med mindre du har en SSD under 60GB vil du ikke klare å bruke hele SSDen på dette, og det er da bedre å installere windows direkte på SSD.

SRT aktiveres i Windows, for å bruke dette må du kjøre diskkontrolleren i RAID og opprette to RAID-volumer på SSDen for å kunne bruke SSD som både OS-disk og SRT-disk for HDD.

 

kort sagt: det er ingen vits i det og du gjør deg en stor tjeneste ved å installere windows på SSD framfor HDD.

Lenke til kommentar

Okay da kobler jeg SSD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648573 i den hvite porten også kobler jeg HHD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627518 i en vanlig 3gb port:)

 

Også installerer jeg bare windows rett på SSD.

 

 

Takker for suveren hjelp!! :)

 

 

Jeg har btw valgt og kjøpe H100 isteden for H80 og heller montere den i toppen av kabinettet:)

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Jeg har btw valgt og kjøpe H100 isteden for H80 og heller montere den i toppen av kabinettet:)

For all del, ikke at du får særlig mer ytelse av det med den elendige blokken/pumpa uansett. Corsair/CoolIT/Komplett kan jo alltid gni seg litt ekstra i henda.

 

 

Jeg helt enig med deg i denne uttalelsen, men det er fortsatt en grei kjøleløsning. Jeg har ikke penger eller lyst til å bygge meg et nytt vannkjølingssystem nå. Så da tar jeg heller H100 for det blir penere og noe bedre kjøling enn H80.

 

Takk for fin hjelp Arni, setter pris på det :)

Lenke til kommentar

h100, for all del, hvorfor den? den er overpriset, du kan få like bra vist du velger coolit c240, selv har jeg den og den funker utmerket, pumpa hører man ikke, viftene er gode de, men på full hastighet så bråker de litt

 

coolit c240 - koster 800kr på komplett

 

Corsair H100 - koster 850kr på dustinhome

 

de er vel egentlig samme greia, bagge er jo lagd av coolit, H100 er vel teknisk sett en C240 i nytt design

Lenke til kommentar

h100, for all del, hvorfor den? den er overpriset, du kan få like bra vist du velger coolit c240, selv har jeg den og den funker utmerket, pumpa hører man ikke, viftene er gode de, men på full hastighet så bråker de litt

 

coolit c240 - koster 800kr på komplett

 

Corsair H100 - koster 850kr på dustinhome

 

de er vel egentlig samme greia, bagge er jo lagd av coolit, H100 er vel teknisk sett en C240 i nytt design

jojo, men nå er jo g100 på dustinhome på tilbud, husk da det :D

men h100 syns ikke det er verdt det, vell jeg kjøpte jo da coolit eco-c240 på komplett til tilbud for 285,- for min del var det bra :D

Lenke til kommentar

h100, for all del, hvorfor den? den er overpriset, du kan få like bra vist du velger coolit c240, selv har jeg den og den funker utmerket, pumpa hører man ikke, viftene er gode de, men på full hastighet så bråker de litt

 

coolit c240 - koster 800kr på komplett

 

Corsair H100 - koster 850kr på dustinhome

 

de er vel egentlig samme greia, bagge er jo lagd av coolit, H100 er vel teknisk sett en C240 i nytt design

jojo, men nå er jo g100 på dustinhome på tilbud, husk da det :D

men h100 syns ikke det er verdt det, vell jeg kjøpte jo da coolit eco-c240 på komplett til tilbud for 285,- for min del var det bra :D

 

ok, 285kr er jo rene kuppet :O

 

men dustin har vært litt på avsporing i det siste, jeg kjøpte min h100 til 880kr på dustin, da var den ikke på tilbud

Lenke til kommentar

såpass, ja de har gått litt ut på svingen, og dustinhome er en fantastisk butikk, selv om lageret er i Sverige, god service og utvalg, sammen med komplett bare de har ikke samme utvalget som dustinhome, ettersom jeg har hørt mange klager fra kunder som handler fra komplett har ikke jeg merket noe forskjell, syns de har god service der også, så begge får 10/10 med service og dustinhome 9/10 med utvalg, komplett får bare 6/10, siden de ikke har det samme utvalget forhold til dustinhome, prisene på komplett e ikke bra, men handle der ganske ofte :D

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange som handler på komplett, dermed er det også en del som er misfornøyde, og noen av dem hører du fra. Her får både komplett, netshop og dustinhome 4.1/5. På grunn av det lave antallet anmeldelser er det ikke nødvendigvis helt representativt, men det er jo litt påfallende at de ligger så nærme hverandre/helt likt.

Lenke til kommentar

Anri90, du sier internt trådløs er ikke noe bra?

vell har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617279, etter jeg hadde koblet den å fikk jeg bare en strek, men etter innstalasjon av driverne(ikke det som fulgte med) så har jeg 5/5 streket på det trådløse nettet, den funker bra, ikke noe å klage over.

har også USB stikk fra jensen(150Mbps) og den funker sykt bra, men anbefale å velge en USB stikk til trådløs.

Lenke til kommentar

Anri90, du sier internt trådløs er ikke noe bra?

vell har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617279, etter jeg hadde koblet den å fikk jeg bare en strek, men etter innstalasjon av driverne(ikke det som fulgte med) så har jeg 5/5 streket på det trådløse nettet, den funker bra, ikke noe å klage over.

har også USB stikk fra jensen(150Mbps) og den funker sykt bra, men anbefale å velge en USB stikk til trådløs.

Trådløs på stasjonær er alltid et helvete.

 

USB-stikk er noe mer fleksibelt med plassering i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...