Gå til innhold

Kjøpte akkuratt Bose CineMate 2.1 - Misfornøyd - Tips til bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kraftig begrenset hva du kan få av lyd fra høytalere av denne størrelsen.

Akkurat dette settet er ikke kjent for å levere spesielt god lyd heller så det var nok et bomkjøp ja.

 

Hva er du egentlig ute etter? Kinolyd/trøkk??

 

Hvis du skal ha mye lyd så er det mange ting som må på plass. En skikkelig surroundforsterker er et must.

Lenke til kommentar

Det er kraftig begrenset hva du kan få av lyd fra høytalere av denne størrelsen.

Akkurat dette settet er ikke kjent for å levere spesielt god lyd heller så det var nok et bomkjøp ja.

 

Hva er du egentlig ute etter? Kinolyd/trøkk??

 

Hvis du skal ha mye lyd så er det mange ting som må på plass. En skikkelig surroundforsterker er et must.

 

 

Ja, kunne tenkt meg noe me trøkk! Noe du kan anbefale?, vill ikke ha alt for store høytalere pga plassmangel, de slanke høye som mange har idag går fint.

 

Så samsung d5500 er den noe bra? Så yamaha selger 5.1 forsterker m høytalere, er den bedre?

Lenke til kommentar

Å kjøpe slikt utstyr på måfå er jo helt håpløst så jeg anbefaler deg å lese noen tester så du ikke går skoa av deg en gang til.

 

Og det er prisen som bestemmer det meste i lydverdenen. Siden du har liten plass så behøver du ikke et enormt anlegg for å få brukbar lyd, men det vil nok koste endel kroner uansett.

 

Hifiklubben er et greit sted å starte men du må nok påregne borti 20000kr.

Lenke til kommentar

Å kjøpe slikt utstyr på måfå er jo helt håpløst så jeg anbefaler deg å lese noen tester så du ikke går skoa av deg en gang til.

 

Og det er prisen som bestemmer det meste i lydverdenen. Siden du har liten plass så behøver du ikke et enormt anlegg for å få brukbar lyd, men det vil nok koste endel kroner uansett.

 

Hifiklubben er et greit sted å starte men du må nok påregne borti 20000kr.

 

20 lapper...tuller du eller skrev du feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Bose CineMate 2.1 for 5500kr, er misfornøyd, det var for lite trøkk!

 

Vurderer å levere det tilbake, noen som har forslag til bedre annlegg? tenkte arvani lydplanke m\subb, er den noe bedre?

 

 

trenger sårt forsalg, samsung? har de noe bra ? er fan av samsung.

 

Til denne prisen vil du nok ikke få noe som gir noe spesielt med trykk og spesielt ikke siden du må ha noe som er lite. Disse komplette anleggene ifra Samsung osv er mer for å gi en surround opplevelse med klar og fin lyd. Skal du ha trykk så kan du bare glemme disse..

 

Har du plass til noen små kasse høyttalere da? Og det er stereo du er ute etter? Ikke surorund til film?

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Bose CineMate 2.1 for 5500kr, er misfornøyd, det var for lite trøkk!

 

Vurderer å levere det tilbake, noen som har forslag til bedre annlegg? tenkte arvani lydplanke m\subb, er den noe bedre?

 

 

trenger sårt forsalg, samsung? har de noe bra ? er fan av samsung.

 

Til denne prisen vil du nok ikke få noe som gir noe spesielt med trykk og spesielt ikke siden du må ha noe som er lite. Disse komplette anleggene ifra Samsung osv er mer for å gi en surround opplevelse med klar og fin lyd. Skal du ha trykk så kan du bare glemme disse..

 

Har du plass til noen små kasse høyttalere da? Og det er stereo du er ute etter? Ikke surorund til film?

 

 

Tror du samsung 7.1 D6750 er bedre enn den jeg har nå? Ble veldig skuffa av de bose høytalerene jeg har nå. Trenger vell ikke den voldsomme trøkken da, så lenge opplevelsen er bra. Blir brukt til fil. Men greit å spille litt musikk i ny å ne også.

Lenke til kommentar

Bose som jeg har hørt på synes jeg var veldig bra men igjen så kosta dem 3 nesten 4 ganger så mye...har ikke hørt dem du har kjøpt. Men hva er det som mangler synes du? Blir det ikke høyt nok, ikke klart nok eller er det bass trykk du savner? For heftig bass vil du ikke få av noen slike små høyttalere.

 

Om jeg skulle kjøpt meg et surround anlegg og jeg hadde begrenset med plass og det må være så rimelig som mulig ville jeg gått for enten pakken fra LG eller Samsung. Men dette er surround anlegg som vil gi deg en bra surround opplevelse, det vil fungere til musikk også men vil jo aldri kunne gi deg samme lyd egenskapene som en skikkelig kasse høyttaler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du kan få billigere morro hos HiFiKlubben og da. NAD VISO THREE + DALI CONCEPT 1 settet koster 5K m. ipod dock. Ta med en Dali Basis 100 Sub i tillegg til 2800 fra lagersalget så får du trykket med på kjøpet og om rommet ikke er gigantisk. Jeg fikk ihvertfall mye morro utav det når jeg bytta ut PC høytalerene med dette sette hjemme på datarommet. Musikk ble bra å høre på også.

 

Evt. kan du kombinere Yamaha receiverene som selges overalt til rundt 2500 med Dali Concept høytalere og Basis 100 sub noe billigere. Samtidig kan du utvide m. senter & bakhøytalere etterhvert om du vil. Visio Three fra NAD er ren stereo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...