Gå til innhold

Feil med strøm til hovedkort? ASUS P5K-V


CZ28

Anbefalte innlegg

Har en 3 år gammel PC med ASUS P5K-V hovedkort og Intel Core 2 quad Q6600 2400mhz CPU. Har fått "Bluescreen" i windows XP som forteller meg : "irql not less or equal". Jeg går inn i bios og der står VCORE 12v voltage på 0.616v. Bokstavene er røde og forteller meg at noe er galt. Har prøvd med annen strømforsyning uten noe endring. Kan det være noe galt med selve hovedkortet som ikke får nok strøm? Hvor finner jeg i så fall et tilsvarende nytt hovedkort som kan passe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, den målingen der er helt feil og ute på bærtur.

Hadde den vært reell så har PC'en din ALDRI startet, alt av vifter ville også stått BOM stille.

Uansett, hovedkortet styrer ikke direkte hvor mye spenning som skal gis ut på 12V, det er det strømforsyningen som "bestemmer" (Avgjort av design, IKKE software)

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Kan stemme det.. Etter å ha lest på andre forum skulle ikke maskinen min startet i det hele tatt. Men jeg fikk samme røde tall opp etter å ha testet en annen strømforsyning. Når jeg nå starter opp PC'en får jeg også en advarsel om "CPU fan error", selv om den sviver og går fint. Ingen tegn til økt temperatur heller. Kanskje noe med dette å gjøre? På forhånd takk for flere tips! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...