Gå til innhold

Ivy Bridge-prisene er klare


Anbefalte innlegg

Da ser du på ulike priser og vil finne igjen akkurat samme fenomen innen sandy bridge. F.eks at den til 300 dollar er klokket 0,2 GHz høyere originalt enn den til 200 dollar. Det betyr ikke at den dyreste av de nødvendigvis klokker bedre.

 

Ivy bridge klokker sikkert litt bedre, men antagelsen om økt original frekvens stemmer altså ikke når man sammenligner epler med epler (samme pris vs samme pris).

 

Simen1, ser nå at Ivy Bridge kommer 29. april, har du noen formening om jeg bør vente en måned med å kjøpe en Ivy bridge prosessor, eller bør jeg heller kjøpe en Sandy Bridge prosessor nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på så mangt.

- Hvilke modeller/prisklasser er aktuelle for deg?

- Skal du overklokke?

- Hvor utolmodig er du?

- osv.

 

Kommer til å kjøpe det samme som hadde vært 2500K og det er vel 3570K. Har tanker om å overklokke etter hvert som jeg trenger det. Hvis det er snakk om en måned kan jeg klare meg med min bærbare.hvis det er verdt å vente på, har hørt mye frem og tilbake om Ivy-bridge virkelig er verdt venten.

Lenke til kommentar

Du har vel en fordel med de nye CPUene til 1155 socket og det er vel at de støtter PCI-E 3.0, om det har noe å si i det hele tatt aner jeg dog ikke, men det kan jo være kjekt siden de aller fleste 1155hk kjører på 8x istedenfor 16x når du kjører to kort.

 

Men på den annen side så skal vel de som sitter med ett PCI-E 3.0 kompatibelt hk, såkalte "GEN3 hk", bare kunne flashe bios også slippe nedi de nye CPUene som kommer, de av oss som sitter med f.eks 2500k, en bios flash så er man ready to go med de nye CPUene, slik jeg har skjønt det.

 

Eller tar jeg skammelig feil med alt dette?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...