Gå til innhold

Moderne 2D-spill, dine favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Braid-bildet må jo være fra tidlig i utviklingen eller noe sånt?

 

Noen av mine:

 

Braid: Trenger vel ingen presentasjon. Skal innrømme at jeg faktisk ikke har rundet det ennå. :p

 

Rochard: Minnet meg litt om BC:R og litt om Trine. Ser bra ut, og har en grei blanding av oppgaveløsning og action. Kunne kanskje helhetsmessig vært litt mer utfordrene. Fiendene f.eks. utgjør jo sjeldent noen trussel.

 

Aquaria: Fikk dette med i en humble bundle og forventet overhodet ikke at det skulle være såpass omgfangsrikt og engasjerende. De ofte idylliske undervannsomgivelsene og den passende musikken gjorde det til et slags "feelgood" spill for min del, selv om det finnes områder som ikke er koselige, også. Kan tenke meg det kan være litt for søtt og avslappet for noen, men kommer man over det, er det lett å bli sugd inn i verdenen. Forholdsvis lite håndholding, så mye må man oppdage selv, og bortsett fra noen steder hvor spillet styrer progresjonen, kan man utforske og gjøre ting i sin egen rekkefølge. Enkelte rpg-aktige ting, som bl.a. et oppskriftssystem hvor man kan lage mange forskjellige powerups, medkits osv hvis man har fått tak i de riktige råvarene. Noen ting kunne kanskje vært gjort litt annerledes (kartet kan være litt forvirrende, fast travel kunne kanskje vært litt lettere osv). Alt sammen er visstnok laget av to fyrer, og vant hovedprisen ved Independent Games Festival i 2007

 

00000068641920x1080.jpg

 

 

Bionic Commando Rearmed: Hadde originalen på NES, så nostalgi spiller sikkert inn, men tror det også kan anbefales de som ikke kjenner originalen. Useriøst persongalleri gjør det også litt morsomt til tider. Skulle nesten ønske de lagde flere 8-bits remakes over akkurat samme lest. :) (BC:R2 har jeg ikke prøvd ennå, det skal visstnok være en nedtur iforhold til det første)

 

1009970org.jpg

 

 

Super Meat Boy: Ingen oppgaveløsning, kun finslipt platforming osv. Ålreit vanskelighetskurve og mye innhold, enda mer nå som folk legger ut egne brett.

 

ss652092068cc0d5e75fe3f.jpg

 

 

 

Blocks that Matter: Ålreit og ganske original puzzle-platformer. Kanskje først og fremst oppgaveløsning, men krever litt timing osv innimellom. (Kun 1,25€ (75%) på steam fram til 2. jan.)

 

screenshotoe.jpg

 

 

Trine 1 og 2: Noen ganger lurer jeg på om det om dette dreier seg mest om en sjarmerende og vakker eventyrverden, og mindre om supert gameplay, men de er favoritter uansett. :)

 

trine2thiefgssr20110428720p.jpg

Endret av Riboflavin'
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...