Gå til innhold

kjøp av bærbar pc til student maks 20,000,-


Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er student ved skole i Skien, siste året på ungdomsskolen. Dette er en IKT skole, og man får derfor skole-pc til bruk på skolen.

Men når jeg nå går ut, trenger jeg en ny pc til bruk på skole og i hjemmet.

 

Så da lurer jeg på hvordan bærbar pc jeg burde kjøpe. Mine bruskområder blir skolearbeid(Word,powerpoint osv.), redigering av bilder/videoer, Gaming av lettere spill som Football manager og Strategispill som Crusader og eventuelt The Sims, Surfing på nett, Nedlastning av filmer osv. Syntes også god batteritid er viktig. Tenkte og bruke toppen 20,000 ,-

 

Har frem til November hatt en Acer Aspire 6935G, og har vært greit fornøyd med den, men ønsker noe som bedre enn denne når jeg nå skal kjøpe ny.

 

Noen tips?

 

Takk for svar :thumbup:

- S Rossbach.

Endret av Rossbach1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei:)

Jeg er student ved skole i Skien, siste året på ungdomsskolen. Dette er en IKT skole, og man får derfor skole-pc til bruk på skolen.

Men når jeg nå går ut, trenger jeg en ny pc til bruk på skole og i hjemmet.

 

Så da lurer jeg på hvordan bærbar pc jeg burde kjøpe. Mine bruskområder blir skolearbeid(Word,powerpoint osv.), redigering av bilder/videoer, Gaming av lettere spill som Football manager og Strategispill som Crusader og eventuelt The Sims, Surfing på nett, Nedlastning av filmer osv. Syntes også god batteritid er viktig. Tenkte og bruke toppen 20,000 ,-

 

Har frem til November hatt en Acer Aspire 6935G, og har vært greit fornøyd med den, men ønsker noe som bedre enn denne når jeg nå skal kjøpe ny.

 

Noen tips?

 

Takk for svar :thumbup:

- S Rossbach.

 

slikt får du for 7500kr

 

- 1920x1080 15,6" matt skjerm

 

- Quad core i7 prosessor

 

- Nvidia GT540M grafikk

 

- OK batteri

 

- 6GB minne

 

skal du lengre opp på skalaen over pengebruk så er det større skjermer, SSD, blu-ray og kraftige strømslukende grafikkort som kommer inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Olestokk, å kjøpe en dyr laptop til over 10 000 kr lønner seg kun om du er avhengig av å ha ekstrem ytelse eller ekstrem robusthet.

 

Om du ønsker litt bedre grafikk kan du gå for N55SF som har et betydelig bedre grafikkort i form av GT 555M (ikke spør om logikken ved navngivningen, for den eksisterer ikke). Denne har nesten 4 timer batterilevetid når du surfer. anmeldelse på notebookcheck.net.

 

Du kan lese anmeldelsen av N53SN på samme sted, kort sagt har den langt mindre batterilevetid og litt dårligere ytelse.

Lenke til kommentar

Macbook Pro er vel den beste student-PC'en

 

 

God, ja. Beste, hæ?

Om du leser kravene til Rossb over så passer ikke Macbook Pro i det hele tatt.

 

Støtter forøvrig forslag over. Trenger ikke bruke 20.000 på å fa en kjempegod maskin.

Men om du har mye penger å rutte med ville jeg kikket på "high-end" ultrabook maskiner. De som også har gode skjermkort.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...