Gå til innhold

Hvordan er din erfaring med Canaldigital's Super70!


hva er din gjennomsnittshastighet  

56 stemmer

  1. 1. Hva er gjennomsnittshastigheten for deg med Super70?

    • <10 mbps
      1
    • 10-20 mbps
      1
    • 20-30 mbps
      6
    • 30-40 mbps
      4
    • 40-50 mbps
      2
    • 50-60 mbps
      1
    • 60-70 mbps
      41


Anbefalte innlegg

Edit: Fant ut at disse adapterene du bruker for å få nettet over strømmen faktisk er litt mer avanserte enn det man skulle tro, spesielt når du ikke får med en manual til dem! Så har løsningen :)

Jeg bruker fire WD Livewire og Super70 funker OK på mine PC-er, TV, bluray-spiller etc., men disse mistet kontakten med hverandre, som de hadde før, da jeg hadde NextGenTel. Jeg fikk raskere internett, men mistet hjemmenettverket. CD-modemet kom med noen IP-adresser som overstyrte dem fra ruteren og skapte krøll.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Gjennomsnittshastighet: Rundt 70/100 mbit er hastighetene jeg har opplevd (skal ha 70/70).

2. Gjennomsnittsping: 3ms

3. Hvor i landet: Drammen

4. Stabilitet: Kan ikke si noe enda, jeg har nettopp fått det installert.

5. Modem/Router: Modem aner jeg ikke, siden det sitter ett sentralt sted i oppgangen, mens den er koblet opp mot en installasjon av pfSense på en server i ett sentralt punkt i leiligheten.

 

1687444987.png

 

- Mortis

Lenke til kommentar

1. Gjennomsnittshastighet: Rundt 70/100 mbit er hastighetene jeg har opplevd (skal ha 70/70).

2. Gjennomsnittsping: 3ms

3. Hvor i landet: Drammen

4. Stabilitet: Kan ikke si noe enda, jeg har nettopp fått det installert.

5. Modem/Router: Modem aner jeg ikke, siden det sitter ett sentralt sted i oppgangen, mens den er koblet opp mot en installasjon av pfSense på en server i ett sentralt punkt i leiligheten.

 

1687444987.png

 

- Mortis

 

Hvordan får du muligheten til å få synkrone linjer? Fiber? vi har fiber opp i gata her og, men jeg har bare 70/10..?

Lenke til kommentar

Nettopp kommet tilbake fra juleferie og ser det er fortsatt like rævva nett hos meg som det var før jul.

Flere som sliter med å få full hastighet i Trondheim? Har ikke greid å få kontakt med eller respons fra support de siste dagene, så jeg vet ikke helt hva som foregår.

Lenke til kommentar

Nettopp kommet tilbake fra juleferie og ser det er fortsatt like rævva nett hos meg som det var før jul.

Flere som sliter med å få full hastighet i Trondheim? Har ikke greid å få kontakt med eller respons fra support de siste dagene, så jeg vet ikke helt hva som foregår.

 

Riiiing, ikke gi opp!

 

 

06090

 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har verre hastighet nå enn før jeg oppgraderte.

Venter fortsatt på nytt modem fra canal digital men tviler på at det fikser biffen.

Jeg hadde i det minste noelunde stabil hastighet med 12.5/5-mbit som jeg hadde før.

Nå testet jeg akkurat og jeg fikk 10/1 hastighet. En artig forandring ifra 1/10mbit som jeg hadde i går morges. Hva i granskauen som skjer her aner jeg ikke. Jeg har hatt 70/10 hastighet, men det er sporadisk - men jeg vet iallefall at det er mulig for meg å få det.

Sukk.

 

Får bare håpe kaffien smaker godt i dag.

Lenke til kommentar

Er vel bare å bite i det sure eple hvis man opplever problemer med både linjen og supporten.

 

Man kan vel selvsagt ikke regne med CD er like god som altibox på flere punkter.

Men at man ikke klarer 10 megabit av 70 mbit linje er jo litt drøyt syns jeg.

 

Hadde vært en annen sak å kun fått 40/10 mbit, det er jo i minstefall en bedring av 25 mbit linjen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er det noen av dere med problemer som har flere antenneuttak?

Har inntil nå bare hatt 1 antenneuttak, og fikk ~70/10 på hver eneste måling. Koblet inn et nytt uttak nå (modemet står på det første), og hastigheten sank en del (60/6).

 

I veggen mener du? Vi har 2 eller fler. 70/10 her...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, har oppgradert til CD 70/10. Når jeg kobler til via ledning har jeg ca 70/10, men med trådløst nett faller det ned til 28/5. Bruker en Cisco Linksys E1000. Har ikke funnet ut hva som er problemet eller hvordan jeg kan løse dette. Håper det er noen tekniske folk her som kan hjelpe...

Lenke til kommentar

Hei, har oppgradert til CD 70/10. Når jeg kobler til via ledning har jeg ca 70/10, men med trådløst nett faller det ned til 28/5. Bruker en Cisco Linksys E1000. Har ikke funnet ut hva som er problemet eller hvordan jeg kan løse dette. Håper det er noen tekniske folk her som kan hjelpe...

Hva slags kryptering har du satt på routeren din? Hvis den står på WEP så vil du kun oppnå G hastighet altså max 54mbit, setter du den til WPA2-AES vil du oppnå full hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...