Gå til innhold

Hvordan er din erfaring med Canaldigital's Super70!


hva er din gjennomsnittshastighet  

56 stemmer

  1. 1. Hva er gjennomsnittshastigheten for deg med Super70?

    • <10 mbps
      1
    • 10-20 mbps
      1
    • 20-30 mbps
      6
    • 30-40 mbps
      4
    • 40-50 mbps
      2
    • 50-60 mbps
      1
    • 60-70 mbps
      41


Anbefalte innlegg

Dette er en tråd hvor du kan dele dine meninger om CD's nye bredbåndsløsning: Super70!

 

For å holde dette ryddig, så ønsker jeg at alle besvarelser skal følge denne malen:

 

1. din gjennomsnittshastighet

2. gjennomsnittsping

3. hvor i landet bor du?

4.(eventuelt) hvordan er stabiliteten? er nettet ofte nede?

5.(eventuelt) Hvilket modem du bruker og hvilken router du har

 

 

Alle svar verdsettes :)

 

Mvh. Simen Simenstad

Endret av simenstad97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. din gjennomsnittshastighet

Ligger mellom 20-30mbps stort sett, men har opplevd å få lavere. upload på ca 5mbps stort sett, men også her har jeg vært borti lavere.

2. gjennomsnittsping

15-25

3. hvor i landet bor du?

Trondheim

4.(eventuelt) hvordan er stabiliteten? er nettet ofte nede?

virker som det er like stabilt som før

5.(eventuelt) Hvilket modem du bruker og hvilken router du har

Thomson TCM470, ping/hastighet/stabilitet er uendret om jeg kobler til router eller direkte i modemet.

 

Noe ganske fascinerende jeg har lagt merke til er at gjennom UDP-protokollen er det full gass med 60-70mbps ned, det er vel forventet at UDP skal være litt raskere enn TCP, men helt klart ikke på dette nivået. Har prøvd å optimalisere TCP-instillingene da jeg vet dette kan være et problem i nettverk, men det endrer ikke noe.

Det at UDP-overføringene har full gass får det jo til å virke som at canal digital ikke har vært godt nok forberedt enkelte områder, selv har jeg ikke spesielt mye kunnskap om nettverk, men såvidt jeg vet er TCP langt mer følsomt for dårlig routing og belastning på nettet til ISPen.

Lenke til kommentar

Bilder i signatur er ikke lov.

 

Bor i Trondheim og får ganske så akkurat 70/10 - akkurat det jeg betaler for. Verken mer eller mindre. Ping varierer med hva jeg ønsker å pinge. 15ms i nærheten, ca. 400 til speedtest-serveren i Argentina.

 

Har ikke opplevd nettet som mer ustabilt enn før heller.

 

Thomson TCM470-modem.

 

En dårlig Dlink DIR 635 ødelegger mye, jeg er på utkikk etter en ny en av vesentlig bedre kvalitet.

Endret av Lacim
Lenke til kommentar

Dønn stabilt på 70/10, med 15 ms til Oslo fra Kristiansand. Jeg ville tro mange av de som ikke får mer en 40/10 sitter på gamle rutere som ikke klarer med en 40-50 mbit mellom WAN og LAN. Bare en ting å gjøre da og det er å få seg ny ruter.

 

Nei, selv om det en 100mbit LAN ruter betyr ikke det at du kan utnytte 100mbit på WAN porten( internett porten)

 

EDIT:

 

 

1. din gjennomsnittshastighet - 70/10

2. gjennomsnittsping - 15ms

3. hvor i landet bor du? - Kristiansand

4.(eventuelt) hvordan er stabiliteten? er nettet ofte nede? - 1 gang i løpet av 5 år og det var sist uke

5.(eventuelt) Hvilket modem du bruker og hvilken router du har - Thompson 470

Endret av haddis
Lenke til kommentar

du kan jo tro det, men det stemmer da virkelig ikke.

 

Selvsagt gjør det det: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

 

Nå sa jeg ikke det gjaldt alle, godt mulig du har problemer med linjen, men allerede flere som har gått i den feilen med å banne og skrive til CD for så å sitte på gammel ruter med alt for dårlig CPU og lite minne....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er klar over at gamle rutere kunne vært et problem, men når det første man får beskjed om å gjøre når man kontakter support er å koble rett i modemet, og folk fortsatt har samme problem etter det, så tviler jeg på at det er spesielt mange hvor det faktisk er dette som er problemet.

 

Det som er litt spesielt er jo at de fleste klagene jeg har sett er fra folk med nye modem og som oppnår tilnærmet like hastigheter, altså 20-30 ned og 5 opp.

 

Forresten når vi nå er inne på utdatert hardware, noen som gidder å gå inn på diagnostikkgreia til thomson-modemet og sjekke softwareversjon\model og hvor mange kanaler de er koblet til? kommer inn på modemet via 192.168.100.1

det er dessverre et veldig basic grensesnitt der med få muligheter for å faktisk gjøre noe diagnostisering utover å sjekke signalet.

Endret av chuchu
Lenke til kommentar

Gjennomsnitthastighet : 30/10

Ping : 40

Fredrikstad

 

Har ikke tilkoblet router med disse resultatene .

Får akkurat de samme resultatene med netgear wndr 3700 tilkoblet.

 

edit: har software model : a81a på thomson 470.

Tror jeg har bare en kanal aktivert under forward path.

Endret av emptyasme
Lenke til kommentar

hm, kjørte en "stresstest" på nettet mitt nå med 11 samtidige overføringer av linuxdistroer fra ftp.uninett.no, klarte da å oppnå stabile 70mbps, noe som ikke lar seg gjenskape i noen hastighetstester som tptest.se eller speedtest, ei heller med torrents på nedlastning. litt spesielt da, skal prøve å kontakte support og høre om de har noen forklaring eller forstår noe ut fra dette.

 

edit: endra litt på instillingene i µtorrent og ser nå at jeg klarer å maxe nettet. økte max tillatte tilkoblinger fra 50 til 500 og nå er det da full fart.

Endret av chuchu
Lenke til kommentar

Hei, Dere. Etter 30-45 minutters venting i chatten fikk jeg endelig snakket med noen, her er det vi skrev.

 

Hei, du snakker med Eirik, hva kan jeg hjelpe deg med?

12:58 Hei endelig..

12:58 ventet Leenge nå

12:59 Mitt spørsmål er, vis jeg bestiller Super70 eller hva det nå heter, vil jeg få det jeg har betalt for? Veldig mange sier når de oppgraderte til 70/10 fikk de ikke det de hadde betalt får.

13:00 Så er egentlig mer på den siden at jeg ikke skal bestille pga. tilbakemeldingene fra de som faktisk har bestilt.

13:00 Så hvorfor får ikke folk det de har bestilt

13:00 ?

13:01 Det stemmer, det jobbes med her. Så akkurat nå får man heller ikke bestilt super70

13:01 Har forresten 25/5 som er stabilt ( 24.97/4.97 )

13:02 Okay så dere løser feilen?

13:02 Vi jobber med det å håper å ha en løsning på det så fort som mulig

13:03 Takker fro hjelpen, håper dere fikser det kjapt! Har vært god kundeservice hittil. Minuset er vel mye venting, men så kjapt jeg får hjelp har jeg fått god hjelp.

13:03 Takk :-)

13:04 Det er bra å høre, ja vi har hatt litt problemer de siste ukene med lang ventetid. Men vi håper å få ordnet linja her ganske raskt

13:04 Fint, takk! :-)

13:04 Takk for at du benyttet vår chat-løsning. Ha en fin dag videre.

 

Så der har vi svaret folkens!

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

Måtte dere ha montør for å få 70mbit-linje?

 

Jeg får kun opp med montør :(

 

Nei, jeg fikk nytt modem en liten uke før 70mbit ble lansert etter at nettet hadde vært ustabilt en periode. Modemet ble levert et par dager senere. Plugget det inn selv og returnerte det gamle modemet til Canal Digital.

 

Da 70mbit ble lansert offisielt, bestilte jeg online. Vips så var det oppe og gikk.

 

Foreslår du ringer de og spør, kan ikke begripe hvorfor du er nødt til å ha montør. Jeg fikk montør på døra da borettslaget oppdaterte avtalen med CD til å inkludere internett og digital-TV, men det eneste de gjorde var å koble kabelmodemet til uttaket i veggen samt sjekke at TV-boksen fungerte.

Lenke til kommentar

Da kom modemet mitt, og jeg fikk testa nye nettet!

 

Gjennomsnittshastighet:

Nedhastighet = Cirka 55 mbps. laveste = 41. Høyeste = 69

Opphastighet = ALLTID over 10 mbps

 

gjennomsnittsping:

14-15 ms

 

Hvor i landet bor du?

Jeg bor i lommedalen i Bærum

 

Stabilitet:

Har hatt nettet i en halvtime... vet ikke...

 

Modem og router:

Modem: TCM471

Router: Netgear N600 (WNDR3700)

 

Disse testene ble tatt trådløst med flere enheter på nett samtidig.

Legger muligens ut tester rett fra modem i løpet av kvelden eller morgendagen.

 

Vedlagt bilde er fra beste måling

 

EDIT:

Gjennomsnittshastighet rett fra modem = 65 mbps

post-242941-0-54217400-1323985592_thumb.jpg

Endret av simenstad97
Lenke til kommentar

Må selv si CD er ikke så veldig imponerende.

 

Riktignok tuller speedtest.net hvor jeg er i landet jeg er ikke i nordnorge selv om det vises slik.

 

Nå prøver jeg å laste ned:

 

SHA-512

87f8a62bc3f0d47bc9cd1beb7feb2d90a972a0d12fed9001d2590b5303c5b6b38d248a7436f5c56ebb8db6592489965fd227b5947e9ab033bd53e88814757113

 

debian-6.0.3-amd64-DLBD-1.iso

 

Så det blir gøy å se hvor mye prosent den feiler på, selv tviler jeg på linjen er helt stabil siden jeg får rundt 3.6 MB/s gjennomsnitt nedlastinghet direkte fra iso fil under firefox.

 

Bruker http://ftp.at.debian.org/debian-jigdo/6.0.3/amd64/iso-dlbd/ hvis noen vet om bedre server si ifra.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da har jeg også fått Super70, bestilte på Canal Digitals hjemmesider og det gikk overaskende fort må jeg si! Fra jeg trykket bestill til jeg mistet internett var 2-3 minutter og fikk det tilbake etter et minutt og da hadde jeg stabilt 70,15 / 9,99! Dette syntes jeg var kjapt og bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...