Gå til innhold

Fjerne bållukt av jakke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rens? spørs jo hvilken jakke dette er, ellers kan du ta deg en tur inn i gratis regnvær så forsvinner nok det meste uansett. Når du sier du ikke kan vaske den, regner jeg med du snakker om vaskemaskin.

 

1) Finn en klut, med passe varmt vann

2) Bruk gjerne litt omo (eller annet lignende)

3) Vask jakken med en klut (LITT såpe) og deretter skyller du kluten og "tørker" av :)

 

Bør ikke være verre enn dette.

 

Om du er usikker på om den kan inn i vaskemaskinen, sjekk merkelappen.

Endret av Niki78
Lenke til kommentar

^ Det ville jeg gjort selv.. Fjerner kanskje ikke alt, men det skal hjelpe på.

Ellers henger det sikkert en liten lapp på innsiden som forteller litt om vask, rens og tørking av jakken.

Hvis du følger den med noe forsiktighet, så ska ldet gå bra. Blir den ødelagt når du har fulgt instrukser, så er det reklamasjon.

 

Ellers er vell rens et greit tips hvis jakken er "verdt det".. Vet ikke hva rens på jakker ligger nå til dags.

Lenke til kommentar

Som nemt så må du sjekke vaskeinstruksjonane, dersom jakka ikkje kan vaskast så er det neste alternativet å ta med jakka til eit renseri.

 

Men det er ein liten ting du kan prøve fyrst, prøv å ta vekk røyklukta med edikk.

Ikkje ha edikk direkte på jakke men heng jakka på ein plass der den kan henge litt luftig og sett ei skål med edikk i samme rommet.

 

Eg veit ikkje om dette funker på jakker, men dette trikset fungerer bra på rom der det har vært røykt sigaretter og lukta har satt seg i vegger og gardiner. Det skader uansett ikkje å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eddik-trikset bruker folk til å fjerne lukt fra kjøleskap også, så det er helt sikkert ikke en dum ide! Sett en skål med eddik ved siden av jakken og gjerne 2-3 tallerken med et tynt lag eddik, så vidt jeg husker så lukter det litt mer dersom man smører det ut over litt mer flate. Altså ikke ha 2dl i en kopp, men heller 1dl ut over et større areal.. SKyt meg hvis jeg tar feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...