Gå til innhold

Ecxel - Gjøre om fra desimal til minutter og sekunder

evmorten

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg lurer på det som står i tittelen

Har lagga et musikkarkiv med cd'ene i access, men der går det vist bare an å skrive med komma (hvis jeg ikke skriver det inn som tekst da - nå har jeg skrevet det som tall), og så tenkte jeg å prøve og legge sammen alle titlene/sporene, og se hvor mange timer musikk jeg har nå.

Det er ca. 5000 spor, så det er ikke bare å gjøre manuelt. Men det må vel finnes en måte i ecxel å gjøre om vanlige desimaltall til minutter og sekunder.

f.eks.: nå ble summen 36418,32 - så hvordan gjøre om dette fra å legge sammen til 100 til å legge sammen til 60?

Håper noen kan hjelpe.

PS

Jeg fant noe i hjelp-menyen som ligna, og har prvød og prøvd men fikk det ikke til, så ...

Endret av evmorten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

INT(A1/3600) & " hour(s), " & INT(MOD(A1;3600)/60) &" minutes, " & MOD(A1;60) &" seconds"

Takk for svar, men jeg får det ikke til

Jeg legger ved fil av hvordan det ser ut, så kanskje det som er feil kan sees?

post-127717-0-80510000-1323638825_thumb.jpg

Skrevet

Jeg fikk det vist til her likevell, så da kan jo denne tråden slettes - hvordan gjør man det

Det kom jo ikke så mye fornuftig uta av tråden likevel. Jeg er vel for dårlig til å stille spørsmålene riktig sikkert (he)

Skrevet

Jeg fikk det vist til her likevell, så da kan jo denne tråden slettes - hvordan gjør man det

Det kom jo ikke så mye fornuftig uta av tråden likevel. Jeg er vel for dårlig til å stille spørsmålene riktig sikkert (he)

Man sletter ikke tråder.

Om du vil være hyggelig kan du skrive hvordan du løste det i stedet, så nestemann som lurer kanskje finner denne tråden og en løsning, ikke bare spørsmålet og "jeg fikk det til" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...