Gå til innhold

Voldtekt Reaksjon


Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du at dette vil funke?

 

Det vil hvertfall funke bedre enn det gjør idag. Hvis du slår ned en kvinne, drar henne bak noen busker og voldtar henne med trusler om drap, da er det noe feil med deg.

 

Ved og innføre tiltak som dette vil det bidra til flere ting:

 

Eliminere trusselen for gjentagelse over en lengre periode enn det gjøres idag.

 

Sende ut et signal som samfunn om at dette finner vi oss ikke i.

 

Åpne muligheten for livsvarig fengsel. Om du voldtar og blir tatt for det, får du likevel en sjanse til i samfunnet. Gjør du det igjen blir du sittende inne over en lang, lang periode. Skulle det likevel skje igjen... Da har du spilt dine sjanser. Din velferd, og dine rettigheter skal ikke komme før sikkerheten til uskyldige mennesker.

Du mener slik det fungerer i dag der en kvinne leverer en anmeldelse om voldtekt på politistasjonen, og setter ut rykter i bygda/bye, og livet til den stakkaren som blir hengt ut er lagt i ruiner uansett om han er skyldig eller ikke?

Falske anmeldelser straffes faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener slik det fungerer i dag der en kvinne leverer en anmeldelse om voldtekt på politistasjonen, og setter ut rykter i bygda/bye, og livet til den stakkaren som blir hengt ut er lagt i ruiner uansett om han er skyldig eller ikke?

Falske anmeldelser straffes faktisk.

 

Det skjer en gang i århundret.

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Hva ville du gjort dersom voldtekten ikke kunne bevises å ha funnet sted?

 

pleier man ikke finne DNA i slike saker.... om bare politiet gidder å ta tak i det tidsnok da...

Man finner også DNA når man har hatt frivillig sex som jenta i ettertid angrer på, ikke husker og våkner opp i senga med en, ol.

 

DNA er ikke noe bevis på at en voldtekt har funnet sted. Og det er vel egenklig ikke blåmerker heller da som noen over her skrev "noen liker det røft" i senga.

 

når ei jente blir overfalt midt på natta og dratt inn i en busk og slått osv. så tror jeg for min del at frivillighet spørsmålet kan ligge..

 

makan.. fysj

Lenke til kommentar

når ei jente blir overfalt midt på natta og dratt inn i en busk og slått osv. så tror jeg for min del at frivillighet spørsmålet kan ligge..

 

makan.. fysj

Folk nå til dags har jo sex over alt! At det skal ha foregått et samleie, firvillig fra begge parter, bak en busk er ikke utrolig. Selv om dem finner både DNA fra mann og kvinne og kvinnen har blåmerker kan det være vanskelig å bevise. Blåmerkene kan komme fra hvor som helst og poilitet kan ikke fastslå om hun var villig eller ikke på tidspunktet av handlingen. Det hender jo også at kvinner anmelder voldtekter fordi de angrer, selv om de var villige der og da. Voldtektssaker kan være vanskelige.

Endret av Br0dskive
Lenke til kommentar

Hva ville du gjort dersom voldtekten ikke kunne bevises å ha funnet sted?

 

pleier man ikke finne DNA i slike saker.... om bare politiet gidder å ta tak i det tidsnok da...

Man finner også DNA når man har hatt frivillig sex som jenta i ettertid angrer på, ikke husker og våkner opp i senga med en, ol.

 

DNA er ikke noe bevis på at en voldtekt har funnet sted. Og det er vel egenklig ikke blåmerker heller da som noen over her skrev "noen liker det røft" i senga.

 

når ei jente blir overfalt midt på natta og dratt inn i en busk og slått osv. så tror jeg for min del at frivillighet spørsmålet kan ligge..

 

makan.. fysj

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

Lenke til kommentar

Falske anmeldelser straffes faktisk.

Nei det skjer så og si aldri. Og de få gangene det straffes så straffes det ekstremt mildt og ikke i nærheten av så hardt som han som ble annmeldt for voldtekten ville ha blitt.

 

Også har vi denne loven da:

§ 208. Den som beskylder noen for å ha overtrådt §§ 192-197, 200 tredje ledd eller 205, kan ikke gjøres rettslig ansvarlig for beskyldningen etter bestemmelsene i straffeloven kapittel 23 eller skadeserstatningsloven § 3-6 dersom beskyldningene er fremsatt

a) i en anmeldelse, eller

b) av den som hevder å være fornærmet eller en av hennes eller hans nærmeste i en fortrolig samtale med en person som det er naturlig å betro seg til, for å bearbeide konsekvensene av handlingen.

 

Anmelderen eller den som hevder å være fornærmet, kan likevel gjøres rettslig ansvarlig dersom det var grovt uaktsomt å legge til grunn at opplysningene var sanne. Den nærmeste kan gjøres rettslig ansvarlig dersom det var uaktsomt å legge til grunn at opplysningene var sanne.

 

I tilegg så er livet til den som annmeldes stort sett ødelagt uansett om han frifinnes eller ikke.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Joda men hva skal man gjøre med det da? Det gjelder jo det meste det, ikke bare voldtekt.

Ha like strenge beviskrav i voldtektssaker som i andre voldssaker og anonymisere en som er tilltalt for voldtekt akkurat som en som er tilltalt for annen vold.

 

I tilegg må falske annmeldelser straffes og straffes like hardt som voldtkten ville ha blitt straffet (selvsagt må det kunne bevises at voldtektannmeldelsen var falsk for at dette skal kunne skje). Og det må også åpnes at slike falske annmeldelser skal kunne straffes selv om voldtektsannmeldelsen ble henlagt.

Lenke til kommentar

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

 

Jeg så ikke så mye til dette når jeg var russ...

 

Noe nytt dere holder på med eller?

 

Ja, dette er nytt hvis du var russ på 50-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

 

Jeg så ikke så mye til dette når jeg var russ...

 

Noe nytt dere holder på med eller?

kongla er vel en rimelig gammel russeknute...

Lenke til kommentar

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

 

Jeg så ikke så mye til dette når jeg var russ...

 

Noe nytt dere holder på med eller?

 

Ja, dette er nytt hvis du var russ på 50-tallet.

 

Nope.... det bar ikke på 50 tallet... :ermm:

 

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

 

Jeg så ikke så mye til dette når jeg var russ...

 

Noe nytt dere holder på med eller?

kongla er vel en rimelig gammel russeknute...

 

Jeg snakker ikke om knuten da.. geeeeses....

 

Jeg snakker om å knulle seg til en knute for så å hive seg på første telefon og anmelde forholdet som voldtekt...

Lenke til kommentar

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

 

Jeg så ikke så mye til dette når jeg var russ...

 

Noe nytt dere holder på med eller?

 

Ja, dette er nytt hvis du var russ på 50-tallet.

 

Nope.... det bar ikke på 50 tallet... :ermm:

 

Så du mener at alle russejenter som tar KONGLE russeknuta kan annmelde gutten for voldtekt etterpå hvis hun angrer, el og skal få han dømmt fordi hans DNA da vil finnes?

 

Makan...fysj ja

 

Jeg så ikke så mye til dette når jeg var russ...

 

Noe nytt dere holder på med eller?

kongla er vel en rimelig gammel russeknute...

 

Jeg snakker ikke om knuten da.. geeeeses....

 

Jeg snakker om å knulle seg til en knute for så å hive seg på første telefon og anmelde forholdet som voldtekt...

Det skjer hele tiden. Ikke spesifikt for det gitte senarioet. Men det er plenty av eksempler på at jenter som angrer i ettertid, vil skjule det for kjæresten, er ute etter penger, osv. annmelder sammtykkende sex som voldtekt.

 

Og hvis du f.eks så den NRK brennpunkt dokumentaren om voldtekt så hadde de 2 intervju objekter. Begge hadde vært drita fulle, den ene komm med en veldig lite plausibel storry om at hun ble voldtatt av 2 gutter mens venninda av en eller annen grunn stod utenfor å snakket med politiet pga at de nettopp hadde ropt henne ut, mens den andre hadde drikki seg blackout drita og ikke husker noe som helst før hun våkner opp ved siden av en gutt som når hun spør sier at de hadde hatt sex flere ganger i løpet av natten, hvorpå hun løper til politiet og annmelder han (hvordan kan hun vite at hun er blitt voldtatt når hun ikke husker noe som helst?)

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener slik det fungerer i dag der en kvinne leverer en anmeldelse om voldtekt på politistasjonen, og setter ut rykter i bygda/bye, og livet til den stakkaren som blir hengt ut er lagt i ruiner uansett om han er skyldig eller ikke?

 

Ehh... Nei? Haha hvor fikk du den ideen fra?

 

Skrev jeg noe som helst sted at uskyldige skal straffes for noe de ikke har gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...