Gå til innhold

Portfowarding med Lyse (Altibox/Fibernett)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Eg trenger litt hjelp her, eg prøver og åpne en port (25565) for min minecraft server

Og lurte på om noen kunne hjelpe meg med portfowarding

 

Hjemme router eller hva det hetter er telsey og noe, har glemt brukernavn og passorde så kjeme ikkje inn :(

Men! har logget på Mine sider på lyse sin houvdside og lagt 2 porter.

 

Minecraft 1 25565 25565 25565 25565 192.168.10.1

Minecraft 2 25565 25565 25565 25565 192.168.10.1

 

Restarta telseyen, men ennå er ikkje porten åpen, har brukt Port Checker og port checker fra portfoward, men still no result :(

 

Testa å sette DMZ mod på (192.168.10.1) Men det heller verka ikkje

 

Rekkefølgen er sånn

Telseyen - så en liten switch er ikkje sikker om det blokkere men har prøv å koble rett fra telseyen, still no luck.

 

Ja vell det var alt eg kunne si, kansje har glømt noe :whistle:

 

Razey

 

Uannsett håper noen vil hjelpa, vil vær svært takknemlig visst noen kunne :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!

 

Eg trenger litt hjelp her, eg prøver og åpne en port (25565) for min minecraft server

Og lurte på om noen kunne hjelpe meg med portfowarding

 

Hjemme router eller hva det hetter er telsey og noe, har glemt brukernavn og passorde så kjeme ikkje inn :(

Men! har logget på Mine sider på lyse sin houvdside og lagt 2 porter.

 

Minecraft 1 25565 25565 25565 25565 192.168.10.1

Minecraft 2 25565 25565 25565 25565 192.168.10.1

 

Restarta telseyen, men ennå er ikkje porten åpen, har brukt Port Checker og port checker fra portfoward, men still no result :(

 

Testa å sette DMZ mod på (192.168.10.1) Men det heller verka ikkje

 

Rekkefølgen er sånn

Telseyen - så en liten switch er ikkje sikker om det blokkere men har prøv å koble rett fra telseyen, still no luck.

 

Ja vell det var alt eg kunne si, kansje har glømt noe :whistle:

 

Razey

 

Uannsett håper noen vil hjelpa, vil vær svært takknemlig visst noen kunne :w00t:

Okei følg grundig med :p!! Jeg har hatt det samme problemet. Men jeg er usikker på om Telsey er en ruter eller ikke. men uansett må du finne default Username Og passord..

 

Funker ikke det.. må du resete ruteren din (Når du gjør det ikke slå den av) så kobler du direkte til med kabelen fra ruteren til pcen din!!! Så skriver du inn Username og Passord Du kan kun åpne porter herfra.. andre steder blir det problemer eller er ikke sikker om det funker da :p.. men uansett. Skriv in Deafult Usernamet og Passordet så er du inne så følger hva du skal skrive.. Det blir litt vanskelig og vite hva ruteren din heter når du bare sier Telsey har aldri hørt om den heller. Mulig det er denne Telsey CPVA642 men du kan uansett bare søke på google om port forwarding :D Og good luck

Lenke til kommentar

Ser 2 feil i oppsettet:

 

1. Du har lagt inn to portforwardinger på samme portene, dette går ikke! Du kan bare åpne en port en gang.

2. Du har prøvd å kjøre portforwarding mot hjemmesentralen din, 192.168.10.1 er adressen på hjemmesentralen, for å finne ut hvilken ipadresse du skal bruke trykker du på start -> kjør skriv ipconfig og trykk enter. Her får du opp en ipv4 adresse som du skal bruke (sikkert 192.168.10.100 eller rett i nærheten av det)

Lenke til kommentar

Sliter litt med det samme, da jeg har åpna portene (det gjør man på "mine sider"), men har jo kun åpnet for èn ip-adresse. Når jeg setter pc'en til fast ip, klarer jeg å koble til, men ikke vise noen internettsider etc.

Kjørte en windows diagnoseringstest, som sa at det var noe feil med DHCP (som jeg ikke vet hva er), og fikset opp ved å sette til dynamisk ip igjen.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-70446

Som trrunde sier. 192.168.10.1 er Ipen til hjemmesentralen istandard oppsett, den må heller peke til 192.168.10.100(Første standard ip fra dhcp server) eller hva en maskinen har som IP.

 

Ingenting vil fungere før det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...