Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser under installering av W7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er problemer med minnet. Jeg har to brikker og jeg får ikek bildet dersom jeg har brikkene i slot nummer 1 & 2. Jeg fant ut at du måtte bruke slott 3 & 4 for at jeg i det hele tatt skulle få bilde. Nå prøver jeg med bare en brikke.

Det er problemer med minnet. Jeg har to brikker og jeg får ikek bildet dersom jeg har brikkene i slot nummer 1 & 2. Jeg fant ut at du måtte bruke slott 3 & 4 for at jeg i det hele tatt skulle få bilde. Nå prøver jeg med bare en brikke.

Skrevet

Minne skal installeres i "dual-channel".

Dvs enten begge i de sort slottene eller begge i de blå slottene.

ASUS rekommenderer installert i A2 + B2 (blå) for best kompabilitet.

Bruke kun en minnebrikke - rekommendert av ASUS plassert i A2 (blå)

Skrevet

2 brikker og 4 sloter gir jo 8 mulige kombinasjoner hvis man skal prøve alle alternativer med en brikke...

Kan jo være feil på hovedkortet. Hvis du har/kan låne en annen brikke som man vet er OK så er det en måte å teste på.

Skrevet

Jeg har prøvd alle 4 komboer med en brikke, men bare den i slo nummer 4 funker(fra venstre), men da får jeg samme problemet med at den fryser under installasjon av W7.

Skrevet

Jeg har vært så lur å bestille fra Pixmania og de sier at de ikke tar imot retur, med mindre du bruker angreretten, så jeg fikk beskjed om å kontakte Asus. Asus mente det var noe galt med RAMen. Er dette sannsynlig? Det blir mye stress for meg å kjøpe ny ram nå, for å så teste en gang til.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte ny ram og det var ikke det som var feilen! Nå har jeg bare utrolig store problemer med kundeservicen til Pixmania. Det virker som en franskmann sitter der med Google translate eller lignende!

Endret av Slayer00
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Nå har jeg fått et nytt hovedkort. Jeg har montert alt på nytt og får det samme problemet :)

Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Endret av Slayer00
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...