olis95 Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hei. Jeg går VG1 elektro i halden, og bor i Degernes i Rakkestad kommune. Jeg har stor interesse for data og nettverk, og lurer på om det er lett å få lærlingplass i østfold hvis jeg går VG2 Ikt-Servicefag? Har jeg en sikker fremtid innen faget? Gode muligheter for utvidelse når det gjelder kunnskap og arbeidsområder? Takker for Svar:) Endret 2. desember 2011 av olis95
Nitrax92 Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Hei! Selv gikk jeg IKT-Servicefag på St. Olav i Sarpsborg i fjor, og det med lærlingplass tror jeg vil komme helt ann på hvor mye du står på selv. Jeg vet at det er flere jeg gikk i klasse med i fjor som ikke har fått seg lærlingplass enda, men jeg tror mye av dette er at de ikke har vært spesielt flinke til å opplyse og lete etter plass selv. For min egen del hadde jeg aldri planlagt å bli lærling, så går almen påbygg for øyeblikket Jeg mener å huske at lønnen kommer veldig ann på hvor du jobber. Men jeg vil tro den ikke er spesielt høy i gjennomsnitt, etter hva jeg hørte fra lærer når jeg gikk der.
2DG Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Du har alltids kommunens ikt-avdeling, om ikke ditt fylke hvis det ligger i nærheten. Hvis det er noen store bedrifter i området du bor i går jeg ut i fra at de har ikt-avdeling òg.
olis95 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Skrevet 2. desember 2011 Takker for svar... hvis man ikke får lærlingplass, så står man der med en utdanning man ikke har bruk for da eller? også må man begynne VGS på nytt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå