Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASER aspire 5738g. pc'n skrur seg av når kjøring av spill pågår


Anbefalte innlegg

hei, jeg er sikkert som de fleste andre her på forumet, liker å spille litt. nå har jeg en ACER aspire 5738g pc, som egentlig skal være ganske grei til å kjøre spill å sånt. denne handla jeg for ca 2år gammel. etter et år så begynte dataen å skru seg av når jeg kjørte spill. det første spille dette skjedde på trur jeg var GTA IV. etter det så har det bare fortsatt, å nå skjer det nesten på alle spill.

hadde nesten det samme problemet på min gamle pc, en TOSHIBA et eller annet. tilslutt så brant skjermkortet opp.

dette vil jeg helst unngå på denne dataen.

 

MvH kompi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sett litt rundt å sett at andre har nesten det samme problemet. dem har enten løst det med en vifteplate. andre har prøvd å oppdatere biosen. jeg har vifteplate men det er det samme, så forsøkte jeg å oppdatere biosen men nedlastninga kommer bare til 3% så blir den avbrutt

 

MvH kompi

Lenke til kommentar

Kjøp en boks med trykkluft, og blås ren maskinen. (Eller bruk trykkluft fra kompressor)

Bare pass på at ikke viften snurrer for fort av trykket, slik at den blir skadet.

Blås i motsatt rettning av vifterettningen.

Guttungen hadde samme problem, og dette ble bra igjen ved å blåse rent med trykkluft.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...