Gå til innhold

noe å si på denne setupen? gamer pc til 11k-ish


Anbefalte innlegg

hallo!

 

tenkte jeg skulle investere i en ny gamer pc, og har etter litt klabb og babb kommet fram til dette;

 

Hovedkort:

Asus saberdooth b3

 

Kabinett:

cooler master miditower cm 690 advanced

 

RAM:

corsair 8gb ddr 1866mhz

 

SSD:

corsair force series 90gb ssd

 

Kjøling:

corsair 860 hydro series liquid cooling

 

PSU:

corsair hx 850w

 

Skjermkort:

GTX 580

 

Prosessor:

intel i5 2500k

 

wat:

sata

 

tips til en god og billig harddisk? trenger ikke mer enn 500gb

 

Har valgt 850w PSU pga. jeg har tenkt å kjøpe en GTX 580 til når jeg får det til.

 

 

SIST MEN IKKE MINST - NOEN I TRONDHEIM SOM HAR LYST TIL Å SETTE DEN OPP TIL MEG FOR ET PAR HUNDRE KRONER? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den nye skjermkortserien til AMD kommer i januar, det er ikke noe vits å kjøpe så dyre grafikkort nå

 

SSDen du har valgt bruker SF 2281 kontrolleren, den er kjent for å ha en del problemer, det er bedre å gå for en Samsung 830 64GB / Samsung 830 128GB

 

kabinett er smak og behag ( et veldig godt kabinett er Fractal Design R3 )

 

Corsair H80 er god, men den bråker mer enn en flygemaskin når PCen starter (vet dette av erfaring). en god luftkjøler som Noctua NH-D14 ville vært bedre etter min mening

 

hovedkortet har et veldig fint design, men et Z68 kort hadde vært litt bedre. (asus sine hovedkort er veldig gode ;) )

 

Corsair HX er veldig gode PSUer :)

 

du trenger egentlig 1866 MHz minne, du merker ikke forskjell. (jeg skal ikke klage, bruker samme minne selv :p)

 

Edit: på grunn av den forferdelige flomsituasjonen i Thailand så er det med harddisker veldig vanskelig. men Western Digital Caviar Blue 500GB skal ikke være så verst.

 

håper jeg har kunnet hjelpe, MVH Olestokk :)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Ser veldig greit ut i mine øyne iallefall.

 

MEN, jeg vet det hovedkortet ser litt kult ut, men funksjonaliteten av det coveret kan være diskutabel, og hvorfor ikke kjøre på med et Z68-chipset når det allikavel koster det samme? :)

 

http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-z68-s-1155-atx/product/5010588693?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Har selv akkurat bygd nesten identisk maskin med nevn hovedkort, samme ram, cpu, kjøler, kabinett osv, og jeg er STRÅLENDE fornøyd.

CPU'en ligger fint og stabilt på 4,4ghz uten noe særlig temperaturøkning, og støyen er behagelig, selv om det er litt viftes"sus" hos meg. Jeg kjører dog 2x 560ti og en annen PSU som muligens har noen ekstra dB på seg enn Corsair sin.

 

Kabinettet er faktisk et av de bedre jeg har vært borti, til tross for at man må tørke litt støv av fronten ofte (er ikke støvfilter her, og mesh-en gjør ikke ting bedre mtp. støv) Men stort og lett å jobbe i og lave temperaturer. Jeg valgte å ha en ekstra vifte i sidedøren, da kun én vifte i front kan være litt lite til å dra inn.

 

Når det er sagt: Hvorfor ikke bare bygge selv? Det er absolutt ikke vanskelig, og følelsen av første oppstart er desto bedre. ;)

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

Ser veldig greit ut i mine øyne iallefall.

 

MEN, jeg vet det hovedkortet ser litt kult ut, men funksjonaliteten av det coveret kan være diskutabel, og hvorfor ikke kjøre på med et Z68-chipset når det allikavel koster det samme? :)

 

http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-z68-s-1155-atx/product/5010588693?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Har selv akkurat bygd nesten identisk maskin med nevn hovedkort, samme ram, cpu, kjøler, kabinett osv, og jeg er STRÅLENDE fornøyd.

CPU'en ligger fint og stabilt på 4,4ghz uten noe særlig temperaturøkning, og støyen er behagelig, selv om det er litt viftes"sus" hos meg. Jeg kjører dog 2x 560ti og en annen PSU som muligens har noen ekstra dB på seg enn Corsair sin.

 

Kabinettet er faktisk et av de bedre jeg har vært borti, til tross for at man må tørke litt støv av fronten ofte (er ikke støvfilter her, og mesh-en gjør ikke ting bedre mtp. støv) Men stort og lett å jobbe i og lave temperaturer. Jeg valgte å ha en ekstra vifte i sidedøren, da kun én vifte i front kan være litt lite til å dra inn.

 

Når det er sagt: Hvorfor ikke bare bygge selv? Det er absolutt ikke vanskelig, og følelsen av første oppstart er desto bedre. ;)

 

Takk for svar, begge to!

 

Ser at det hovedkortet du nevner nå støtter maksimalt 1600MHz minnehastighet, mens sabertooth støtter 1866MHz. Har dette noe spesielt å si? Har selv minimal kunnskap om data generelt..

 

Kabinettet går jeg for, iom jeg kjenner flere som selv har det, og har hørt veldig mye bra om det.

 

Det som blir nevnt over er at det kommer en ny serie skjermkort i starten av januar 2012. Vil dere da anbefale meg å droppe å kjøpe GTX580, og istedenfor bruke mitt gamle Radeon kort fra 2009 fram til da? :p

 

setter virkelig pris på så kjapp feedback

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...