Gå til innhold

X360 eller PS3 - Xboxspill billigere?


i5-2500k

hvilke spill er best?  

7 stemmer

  1. 1. hva er best av ps3spill eller xboxspill?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ett fett. Konsollspill er like dyre, og med unntak av et par spill er de helt like grafisk sett. Hvis du snakker om konsolleksklusive spill er det bare smak og behag. Begge sider har spill du ikke bør gå glipp av, så det lureste er å kjøpe begge.

Endret av Pubes
Lenke til kommentar

Av multiplattform spill, altså spill som kommer til både PS3,X360 og i noen tilfeller PC så er X360 i 98% av tilfellene bedre i form av noe bedre ytelse og grafikk.

 

Eksklusive spill som kun er på en maskin ser så langt bedre ut på PS3 om vi tenker grafikk, utvalget av eksklusive til X360 er lite men det lille som er der er bra, men ikke like grafikk heftig som dagens PS3 eksklusive som det er ganske mange av.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vært PS3 eier i mange mange år nå og må si at det stemmer veldig bra det Larzen skriver , er spillene Multiplatform så er det Xbox versjonen som ser best ut som regel (Sannsynligvis takket litt mer minnemengde) og det er ikke noe tvil om at Ps3 spill er vanskeligere å utvikle.

 

Men når det er sagt så vil jeg personlig påstå at rent grafisk sett så vil mange spill se best ut på PS3 om alt er optimalisert for det, mange av de eksklusive spillene som er laget til PS3 er jo sinnssykt pene og overgår det meste jeg har sett på en spillkonsoll.

 

Sony gjorde mange tabber med PS3'en som gjorde at maskinen aldri får utnyttet potensialet 100% , for eksempel en god chattefunksjon er jo fraværende den dag i dag og dette har med hvordan systemet er laget , Sony tapte også enorme mengder penger med sitt PSN system om man sammenligner direkte med MS , men jeg er personlig glad for at det ikke koster 50kr måneden.

 

I fremtiden tviler jeg dog på at jeg kommer til å fortsette å være Sony kunde, men dette har mer med hvordan selskapet behandler kundene sine enn selve kvaliteten på PS3'en.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...